W ciągu 8 miesięcy Zarząd Dróg Miejskich ma uzyskać pełną dokumentację projektu przebudowy alei Jana Pawła II i Chałubińskiego od ronda ONZ do Nowogrodzkiej. Wczoraj drogowcy ogłosili w tej sprawie konkurs. - Zmiany nie powinny wpłynąć na ruch drogowy - tłumaczy Karolina Gałecka (34 l.), rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich. Co się zmieni? W pobliżu Centralnego jezdnia będzie zwężona z pięciu do trzech pasów. - Pasy, które będą likwidowane, służą dziś do włączania się do ruchu i są bardzo rzadko wykorzystywane - twierdzi rzeczniczka. W miejscu zlikwidowanych pasów powstaną ścieżki rowerowe i chodniki. Wzdłuż ulicy zasadzone zostaną też szpalery drzew. - Kierowcy również zyskają na zmianach. W ramach przebudowy powstaną tu nowe miejsca parkingowe, o które tak trudno w centrum - mówi Karolina Gałecka.
Zmiany dotyczą również ronda Czterdziestolatka. Projektant ma wytyczyć naziemne przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe wokół skrzyżowania. Ma to ułatwić np. dojście do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z dziećmi. Prace ruszą jesienią, ale dopiero po konsultacjach z mieszkańcami. Nadal będzie można korzystać z przejść podziemnych, które prowadzą na Dworzec Centralny.
To niejedyne zmiany w okolicy. Zmieniona ma zostać organizacja ruchu w Alejach Jerozolimskich na wysokości Emilii Plater. - Między Dworcem Centralnym i Marriottem powstaną przejścia dla pieszych, które pozwolą dostać się na przystanki - mówi Karolina Gałecka. Będzie też dodatkowa "zebra", równoległa do przejścia dla pieszych przy Złotych Tarasach.
Zobacz też: Święto Niepodległości w Warszawie. KOMUNIKACJA, zmiany trasy autobusów