Nowy Siemens Inspiro jest coraz bliżej tego, aby wozić pasażerów. Testy pociągu nie odbywają się już tylko na stacji postojowo-technicznej na Kabatach. Nocami Inspiro wyjeżdża na tory. - Są to jednak tylko techniczne przejazdy - zdradza Paweł Siedlecki (26 l.) z biura prasowego metra.
>>> Pendolino. Jest superpociąg brakuje tylko torów
Pociągi jeżdżą na trasie z Kabat do metra Wilanowska i z Kabat na Politechnikę, czyli do stacji, gdzie mogą zawrócić. - Wszystko zależy też od toczących się w nocy prac konserwatorskich - mówi Paweł Siedlecki.
Szkolenia przechodzą też oczywiście maszyniści, którzy będą nimi jeździć. Same pociągi Inspiro czekają jeszcze na odpowiednie certyfikaty od Ministerstwa Transportu. Urzędnicy liczą, że nastąpi to w ciągu kilku tygodni i pierwszy Siemens wyruszy w trasę jesienią. Obecnie Metro Warszawskie ma 5 z 35 nowych pociągów, które będą kursowały na II linii. Kosztowały one ok. miliarda złotych.