Awaria Inteligo. Z kont klientów znikają pieniądze?

2013-09-12 6:15

Poważna awaria w Inteligo. Z kont zaczęły znikać pieniądze - donosi portal gazeta.pl. Wściekli klienci zasypują wpisami profil banku na Facebooku.

Jak informuje portal, klienci banku za pomocą wiadomości sms byli powiadamiani o wykonywanych transakcjach. I nic nie byłoby w tym dziwnego, gdyby nie fakt, że nie wyciagali oni w tym czasie żadnych pieniędzy.

Niektórzy takich smsów dostawali 10 dziennie! Same powiadomienia nie były problemem, a fakt, że pieniądze rzeczywiście znikały. Przerażeni i zestresowani klienci starali się kontaktować z bankiem. Wielu z nich swój przypadek opisywało na Facebookowym profilu Inteligo. Wpisy pojawiły się też na profilu "Moje Inteligo".

- W miniony weekend bank przeprowadził migrację systemu informatycznego Inteligo. Zmiany technologiczne miały złożony charakter i objęły ponad 600 tys. osób., co ilustruje skalę przedsięwzięcia. Niestety przy tego typu zmianach nie jest możliwe całkowite uniknięcie błędów. W przypadku Inteligo wszystkie są korygowane na bieżąco. Bank dedykował dodatkowe zasoby z IT oraz Contact Center do relacji z klientami i rozwiązywania problemów - powiedzieli portalowi Se.pl przedstawiciele banku.

Przedstawicielka banku, Karolina Tomczyk stara się uspokoić zdenerwowanych. Zapewniła portal gazeta.pl, że wszystkie zgłoszenia są na bieżąco analizowane, a pieniądze klientów bezpieczne.

- Wszystkie niesłusznie pobrane opłaty są klientom zwracane, karty są odblokowywane lub wysyłane nowe kurierem na koszt banku, transakcje są na bieżąco księgowane, przelewy wychodzące i przychodzące są realizowane na bieżąco. Problemy dotyczą niewielkiej części klientów. Jednocześnie zwracamy uwagę, że zmienił się sposób prezentacji danych w systemie, co może być interpretowane jako błędy w historii transakcji.  Wynikające z przerwy technicznej opóźnienie w księgowaniu transakcji i otrzymywanie zaległych powiadomień może być odczytane jako nieautoryzowane transakcje. Bank zapewnia, że w związku z migracją nie miały miejsca żadne nieautoryzowane transakcje - dodaje bank.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają