Aż 60 proc. Polaków korzysta z różnego rodzaju ubezpieczeń - wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Global. Najczęściej ubezpieczamy samochód, w dalszej kolejności decydujemy się na polisę na życie oraz majątkową.
Coraz większy pakiet
Największy operator pocztowy rozpoczął sprzedaż polis pod marką "Ubezpieczenia pocztowe". W placówkach Poczty Polskiej można kupić polisy komunikacyjne - OC, Autocasco, Assistance i NNW - oraz majątkowe, czyli mieszkań i domów.
Operator już pracuje nad wprowadzeniem kolejnych ubezpieczeń: rolnych i prawdopodobnie także turystycznych. W drugiej połowie roku ma ruszyć sprzedaż polis na życie. Dostępne mają być ubezpieczenia ochronne oraz bancassurance, czyli ubezpieczenia na życie stanowiące zabezpieczenie kredytów i pożyczek oraz dołączane do rachunków bankowych. - Oferta jest prosta, przystępna cenowo, a co najważniejsze - obecna w największej sieci dystrybucyjnej w kraju - mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej - Poczta ma już duże osiągnięcia w rozwoju produktów bankowych. Teraz przyszła pora na mocne uderzenie w segmencie ubezpieczeń.
Swoją ofertę ubezpieczeniową Poczta Polska budowała opierając się na doświadczeniu innych krajów europejskich, m.in. poczty włoskiej, która uzyskuje ponad 50 proc. przychodów z ubezpieczeń, w szczególności tych życiowych.
W zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, należące w całości do Poczty Polskiej, skonstruowało ofertę we współpracy z partnerem - MTU Moim Towarzystwem Ubezpieczeń S.A. z grupy Ergo Hestia. Ubezpieczenia mieszkań i domów są oferowane przez Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Pocztowe, podmiot z Grupy Poczty Polskiej.
Dostępna sieć sprzedaży
Ubezpieczenia można kupić już w specjalnych pocztowych strefach finansowych lub w placówkach poczty na terenie całego kraju - od niemal 6 tys. sprzedawców. W ciągu najbliższych miesięcy ich liczba ma wzrosnąć do 10 tys.
Według Aleksandry Widziewicz, prezes zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych, są to osoby przeszkolone ze wszystkich produktów oferowanych przez operatora. - Sieć była budowana przez ostatnie dwa lata oraz będzie rozbudowywana w tym roku, tak aby można było kupić ubezpieczenie w każdej placówce pocztowej - wyjaśnia Aleksandra Widziewicz. Umowę ubezpieczenia można zawrzeć także podczas wizyty listonosza, który ma licencję na jego sprzedaż. Poczta pracuje nad usprawnieniem tego typu transakcji i wyposaża swoich pracowników w smartfony z aplikacją, która uprości sprzedaż polis. Na razie listonosze mają możliwość sprzedaży ubezpieczeń OC i NNW. W ramach projektu pilotażowego w urządzenia mobilne wyposażono 300 listonoszy, w marcu tego roku będzie je miało już w sumie 500 osób, w kolejnych okresach proces ten będzie kontynuowany.
Poczta Polska ze swoją ofertą ubezpieczeniową chce dotrzeć do osób z mniejszych miejscowości, których mieszkańcy często mają problem z dostępnością do oferty ubezpieczeniowej i bankowej.
Zobacz: POCZTA NA KLIKNIĘCIE MYSZKI