Spółka Jeronimo Martins, która jest właścicielem Biedronki, w III kwartale 2014 r. znów zanotowała spadek sprzedaży! Jak podaje Biztok.pl,. wskaźnik LfL (Like for like), który najlepiej obrazuje przychody w placówkach, spadł o 0,8 proc. Co najważniejsze, w dół ciągnęły go wyniki przede wszystkim polskiej Biedronki! W tym roku w Biedronce zrobiliśmy zakupy mniejsze o 1,2 proc. niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Właściciel Biedronki tłumaczy, że taki słaby wynik to efekt deflacji cen żywności w Polsce, a także konkurencyjnego rynku, który opiera się głównie na promocjach.
Powstanie mniej Biedronek niż zakładano
- Mimo że jesteśmy pewni potencjału dalszego wzrostu polskiego rynku, zdecydowaliśmy się otworzyć mniej sklepów Biedronka w czwartym kwartale tego roku niż pierwotnie zakładano. Oznacza to, że proces ekspansji będzie kontynuowany tylko do końca października - napisano w komunikacie giełdowym. To, czy w przyszłym roku zostanie otwarty sklep Biedronka nr 3000, nie zostało jeszcze potwierdzone.
Jeronimo Martins to nie tylko Biedronka
Spółka Jeronimo Martins w Polsce to nie tylko Biedronka. JM jest również właścicielem drogerii Hebe. W Portugalii dodatkowo jest znana z innego supermarketu Pingo Doce oraz marki Recheio. JM inwestuje również w Kolumbii, gdzie tworzy sieć marketów Ara.
Zobacz też: Lidl i Biedronka POŁĄCZYŁY SIĘ! Ale rewolucja!
ZAPISZ SIĘ: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail