Biskup Bronkakowski mówił, że od lat kościół prosi o likwidację reklam alkoholu i o ograniczenie jego dostępności: „Od wielu lat prosimy, apelujemy o likwidację reklamy alkoholu, o ograniczenie jego dostępności, bo tylko to może spowodować zmniejszenie ilości spożywanego alkoholu”. Skąd taki pomysł? W Polsce niemal 1 mln osób jest uzależniona od alkoholu, a od 2 mln do 4 mln pije w tzw., sposób ryzykowny i szkodliwy. Jak zaznaczył biskup przeciętny Polak, który skończył 15 lat wypija około 9,5 l czystego alkoholu przez rok. A jak się mają do tego reklamy? Bronakowski zaznaczył, że w latach 90. przeciętny Polak wypijał 18 l piwa rocznie, a dziś 100 l i to właśnie przez reklamy!
„Dla dzieci do 18 roku życia jedyną formą trzeźwości jest zachowanie całkowitej abstynencji” stwierdził biskup i zaapelował o odpowiedzialność w wychowaniu dzieci do trzeźwości: „Jesteśmy odpowiedzialni za to, czy dzieci i młodzież dostaną szanse na wzrastanie w trzeźwych rodzinach i w trzeźwych społeczeństwach. Nie uchylajmy się od tej odpowiedzialności”.
W Polsce reklamy piwa mogą być emitowane po godz. 20.00, z wyjątkiem reklam prowadzonych przez organizatora imprezy sportowe w czasie jej trwania. Myślicie, że pomysł całkowitej likwidacji reklam alkoholu sprawiłby, że Polacy piliby mniej?
ZAPISZ SIĘ: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail
Sprawdź: Policjanci zatrzymali PIJANEGO księdza! Duchowny miał ponad 1 promil alkoholu!