Technologia budowy Boeinga 787 Dreamlinera opiera się na wykorzystaniu kompozytów. W dużym uproszczeniu chodzi o to, że inżynierowie zastąpili ciężkie metale znacznie lżejszymi, ale równie odpornymi, włóknami węglowymi.
Systemy elektryczne i mechaniczne zostały tak przekonstruowane, aby zredukować ich ciężar. Spadek masy samolotu pozwala na zabranie większej ilości paliwa i pasażerów, dzięki czemu maszyna jest bardziej ekonomiczna. Lżejszy "Liniowiec marzeń" został nazwany najnowocześniejszym samolotem świata.
Patrz też: Warszawa: Na lotnisku Okęcie wyląduje airbus A380 - największy samolot pasażerski świata
Oficjalna prezentacja Boeinga 787 Dreamlinera na lotnisku Warszawa Okęcie przed przekazaniem PLL LOT ośmiu maszyn pozwala już teraz zachwycać się na samolotem, który w kwietniu 2012 będzie latał w barwach polskiego przewoźnika. LOT planuje dzięki Boeingowi 787 otworzyć rejsy między Warszawą a Tokio i Pekinem.
"Liniowiec marzeń" ma trzy wersje: 787-3, 787-8, 787-9. Zależnie od wersji może zabrać od 210 do nawet 330 pasażerów. Maszyna będzie spalała aż 20 proc. mniej paliwa niż aktualnie używane samoloty o podobnej liczbie miejsc. Zainstalowano w niej nowe silniki produkcji General Electric i Rolls-Royce, które dodatkowo emitują mniej zanieczyszczeń. Poza tym poziom hałasu jest znacznie mniejszy.
Projekt 787 Dreamliner jest opóźniony o ponad dwa lata, a jego finalizacja była wielokrotnie przekładana. Pierwszy lot testowy Dreamlinera odbył się w Stanach Zjednoczonych w grudniu 2009 r. Od tego czasu odbywają się powietrzne testy maszyny.
ZOBACZ WIDEO jak Boeing 787 ląduje na Okęciu >>>