Rozśpiewany premier
Chodzi o kontrowersyjny spot z piosenką "Hey Jude" Paula McCartneya (72 l.). Jego produkcja kosztowała ponad 900 tys. zł. A 6 mln zł - emisja w mediach. Konkurs na jego produkcję wygrała firma Gutenberg Networks.
Kto ośmieszył Tuska?
Jak wynika z Krajowego Rejestru Sądowego, członkami zarządu firmy są Szymon Gutkowski i Marcin Mroszczak. Od 2011 r. obaj doradzają prezydentowi Bronisławowi Komorowskiemu. - Marcin Mroszczak i Szymon Gutkowski wspierają Kancelarię Prezydenta w zakresie promocji wizerunku Polski na arenie międzynarodowej. Nie pobierają wynagrodzenia za swoją pracę - informuje nas prezydenckie biuro prasowe. Gutkowski działa też w stowarzyszeniu Projekt Polska z innym prezydenckim doradcą Henrykiem Wujcem (74 l.). Z kolei Mroszczak w 2010 r. był w komitecie poparcia kandydatury Bronisława Komorowskiego na prezydenta Polski.
"Pomocnicy" prezydenta wygrali z gigantem
Ich firmę Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (organizator konkursu) wybrało w szybkim tempie. 4 lutego rozpoczęto postępowanie konkursowe, a zamknięto 12 marca. W pokonanym polu Gutenberg Networks zostawił m.in. giganta na rynku reklamowym, agencję Saatchi & Saatchi Poland.
Gutkowski broni Gutenberg Networks
Gutkowski broni wyboru ich firmy. - Pracowaliśmy wcześniej dla rządów Jerzego Buzka, Waldemara Pawlaka, Leszka Millera i kancelarii prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Ze względu na to, że jesteśmy doradcami w Pałacu Prezydenckim, nie współpracujemy z obecną Kancelarią Prezydenta. Byłoby dziwne, gdyby firma Gutenberg, w której nie pracuję, a jestem jedynie członkiem zarządu, rezygnowała z możliwości pracy na rzecz innych instytucji państwowych - mówi "SE" Gutkowski.
Co ciekawe, wczoraj kontrowersyjny spot zniknął ze strony PO. Powodów takiego posunięcia nie podano.
Czytaj: Premier Donald Tusk śpiewa HEJ JUDE. WIEMY O CO CHODZI!