E-rewolucja w przesyłkach Poczty Polskiej

2014-02-19 1:00

Elektroniczne awizo i elektroniczne potwierdzenie doręczenia to nowe usługi przygotowane przez Pocztę Polską. O dostarczonej przesyłce klient zostanie powiadomiony za pomocą SMS-a lub e-maila. To jedno z wielu e-udoskonaleń, które umożliwiają otrzymywanie informacji o przesyłkach drogą elektroniczną.

Aż 83 proc. Polaków korzysta z Internetu i coraz więcej z nas używa tego medium do załatwiania wszelkich spraw z dostawcami usług – wynika z badania „Polak 3.0 – czy jesteśmy gotowi na życie w cyfrowej rzeczywistości?” przeprowadzonego na zlecenie Poczty Polskiej. Rewolucja, jak zaznaczają przedstawiciele Poczty, dokonuje się dzięki Internetowi oraz mediom społecznościowym.
Dostawcy usług masowych muszą dopasować swoje strategie. Klienci chcą być coraz bardziej samodzielni, niezależni, z nieograniczonym dostępem do usług. Polak 3.0 oczekuje możliwości załatwiania wszystkich swoich spraw przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii cyfrowych. Dlatego nasza oferta w coraz większym stopniu bazuje na nowoczesnych sposobach komunikacji.

Awizo w telefonie

Dużym ułatwieniem dla klientów Poczty Polskiej jest możliwość dostawania SMS-a lub e-maila z informacją o otrzymaniu przesyłki lub listu poleconego. Obok tradycyjnego papierowego powiadomienia dostarczanego przez listonosza można otrzymywać bezpłatne awizo elektroniczne – eINFO: awizo. Jeżeli listonosz nie będzie mógł doręczyć listu lub paczki, Poczta wyśle wiadomość z informacją o numerze przesyłki oraz adresem placówki, w której można je odebrać. Aby aktywować tę usługę, wystarczy złożyć pisemne oświadczenie o chęci otrzymywania powiadomień oraz wybrać formę, w jakiej chcemy je otrzymywać. Formularz, który trzeba wypełnić i złożyć w urzędzie, można znaleźć na stronie Poczty Polskiej (www.poczta-polska.pl).

To wygodne rozwiązanie zwłaszcza wtedy, gdy jesteśmy dłużej w pracy lub poza miejscem zamieszkania. Wystarczy udać się do placówki pocztowej i podać otrzymany e-mailem albo SMS-em numer listu poleconego, a pracownik urzędu wyda taką przesyłkę. Już wkrótce klienci będą mogli zgłosić dyspozycję otrzymywania zawiadomień o oczekującym liście poleconym za pośrednictwem Internetu. Osoby, które będą chciały skorzystać z tej usługi, utworzą swoje indywidualne konto i otrzymają login oraz hasło. Takie konto umożliwi monitorowanie przesyłek, obserwację historii swoich nadań, złożenie dyspozycji elektronicznego awizo.

Sto procent pewności

Elektroniczne powiadomienie o doręczeniu możemy również otrzymać po wysłaniu listu poleconego osoba, która nadaje list polecony, może skorzystać z elektronicznego potwierdzenia doręczenia lub zwrotu przesyłki. Wystarczy uzupełnić odpowiednie rubryki (podać numer telefonu lub e-mail) na dowodzie nadania, aby informacja o statusie przesyłki została przesłana w chwili doręczenie do adresata. Przedstawiciele Poczty Polskiej zapowiadają, że elektroniczne awizo i potwierdzenie doręczenia to dopiero początek e-rewolucji usług.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają