EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014: Egzamin dla uczniów ze specjalnymi potrzebami: nauczyciel może pomagać w pisaniu egzaminu?! Sprawdź w jakich przypadkach!

2014-03-10 11:42

Aby wszyscy uczniowie przystępujący do egzaminu gimnazjalnego czuli komfort pisania istnieją specjalne arkusze, odpowiednie do potrzeb zdających. Arkusze egzaminacyjne są przygotowywane w sposób zróżnicowany i odpowiadający potrzebom danego ucznia. Sprawdź, czym różnią się arkusze. Tylko na SE.pl!  

*Podstawowy arkusz egzaminacyjny, który jest przeznaczony dla uczniów, którzy nie mają szczególnych potrzeb to arkusze formatu A4 zadrukowane czcionką Times New Roman 12 pkt, czyli standardowo. Tak samo wygląda arkusz dla osoby z dysekcja rozwojową.

*Uczeń z autyzmem oraz z zespołem Aspergera dostaje arkusz z czcionką standardową, ale ma specjalnie dostosowaną dla siebie treść.

*Uczeń słabowidzący dostaje arkusz napisany czcionką 16 pkt Arial lub 24 pkt Arial, z treścią dostosowaną.

*Uczeń niewidomy otrzymuje arkusz z drukiem w piśmie Braille'a wraz z czarnodrukiem oraz dostosowaną treścią.

*Uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim korzysta z arkusza napisanego czcionką 14 pkt Times New Roman również z dostosowaną treścią.

Czytaj: Kiedy jest egzamin gimnazjalny? Zobacz terminarz EGZAMINÓW GIMNAZJALNYCH 2014

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami mają tez odpowiednio dostosowany czas trwania egzaminu pozwalający na napisanie testu. Jeśli istnieje taka potrzeba uczniowie ci przebywają w innej sali egzaminacyjnej niż pozostali koledzy i pomaga im nauczyciel (jeśli sprawia to trudność uczniowi), np. w pisaniu odręcznym lub na komputerze albo w czytaniu. W przypadku pomocy nauczyciela w pisaniu egzaminu osobie ze specjalnymi potrzebami, egzamin taki musi być utrwalony na taśmie magnetofonowej lub innym nośniku, aby później można było go odtworzyć.

Sprawdź: EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014: Jak przebiega egzamin gimnazjalny? Poznaj procedury CKE krok po kroku tylko na SE.pl!

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki