Egzamin gimnazjalny 2014 z CKE. Język niemiecki rozszerzony. Arkusze i ODPOWIEDZI przykładowe

2014-04-25 19:08

Egzamin gimnazjalny z języka niemieckiego rozszerzony już za nami! Zobacz arkusze i przykładowe odpowiedzi!

ZADANIE 1

Usłyszysz dwukrotnie dwa teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.6. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C. Zadania 1.1.–1.3. odnoszą się do pierwszego tekstu, a zadania 1.4.–1.6.
do drugiego.

Tekst 1.
Usłyszysz rozmowę dwóch osób.
1.1. Wie sind Maries Haare jetzt?
А. Lang.
В. Kurz.
С. Rot.
1.2. Warum war Marie nicht in der Englischstunde?
А. Sie hatte Angst vor dem Test.
B. Sie verpasste den Bus.
C. Sie war krank.
1.3. Wo findet das Gespräch statt?
А. In einem Friseursalon.
В. In einer Schule.
С. In einem Café.

Egzamin gimnazjalny 2014 POLSKI - ODPOWIEDZI, arkusze, PODSUMOWANIE testu gimnazjalnego - uczniowie pisali ROZPRAWKĘ

 

Tekst 2.
Usłyszysz wypowiedź Michaela.
1.4. Wo wohnt die Familie von Michael jetzt?
A. In einem Hotel.
В. In einer 4-Zimmer-Wohnung.
С. In einem eigenen Haus.
1.5. Was ist Michaels Bruder von Beruf?
A. Tierpfleger.
B. Busfahrer.
C. Tierarzt.
1.6. Worüber erzählt Michael?
A. Über seinen Traumberuf.
B. Über seine Haustiere.
C. Über seine Familie.
1.1. B
1.2. B
1.3. C
1.4. C
1.5. A
1.6. C


ZADANIE 2


Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi nastolatków na temat ich pokojów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
A. Alle Bücher stehen alphabetisch geordnet im Regal.
B. In meinem Zimmer herrscht große Unordnung.
C. An den Wänden meines Zimmers sind Poster.
D. Ich habe meine Möbel selbst gewählt.
E. Ich räume mein Zimmer selbst auf.
2.1. B
2.2. D
2.3. E
2.4. C


ZADANIE 3


Przeczytaj tekst. Do każdego akapitu (3.1.–3.3.) dopasuj właściwy nagłówek (A–E). Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu. Uwaga! Dwa nagłówki zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnego akapitu.
A. Eltern können unsere Freunde sein.
B. So kann man Freunde kennenlernen.
C. Solche Typen sind keine guten Freunde.
D. Mit Mädchen kann man sich auch anfreunden.
E. Schulfreundschaften können weiter funktionieren
3.1. B
3.2. D
3.3. E


ZADANIE 4


Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w luki 4.1.–4.4. litery, którymi oznaczono brakujące zdania (A–E), tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.
TELEFONIEREN
Telefonieren immer und überall – dem Sprecher macht es Spaß, aber die Anderen sind genervt, wenn man z.B. laut über die letzte Geburtstagsparty erzählt. Das interessiert fremde Menschen auf der Straße nicht. 4.1. ____ Das kann man doch zu Hause ruhig am Telefon besprechen. Wenn man alleine ist.
Besonders in den öffentlichen Verkehrsmitteln sollten Handytöne nicht zu laut sein, sonst nerven sie den Sitznachbarn in der Bahn oder im Zug. 4.2. ____ Deswegen sollte man zumindest den Ton leiser stellen oder den Vibrationsalarm einschalten.
Es gibt Situationen, in denen das Handy ein absolutes Tabu ist, z.B.: in der Kirche, im Theater, im Kino. 4.3. ____ Am besten macht man das Mobiltelefon sofort am Eingang aus. Was tun, wenn das Handy klingelt und man gerade auf einer Party ist? Man sollte nicht schreien. 4.4. ____ Nur wir hören ihn nicht.
A. In diesen Gebäuden sollte man das Handy nicht benutzen.
B. Der Gesprächspartner kann uns sehr gut hören.
C. Niemand mag den Klingelterror bei der Fahrt.
D. Mein Handy ist mir viel wichtiger als du.
E. Deswegen sollte Privates privat bleiben.


Tu znajdziesz ARKUSZE - PRZYRODA 2014 (Biologia, georgafia, chemia, fizyka)>>>
Tu znajdziesz ODPOWIEDZI - przyroda 2014 (biologia, geografia, chemia, fizyka) >>>
Tu są WYNIKI testu PRZYRODNICZEGO (zgodne z kluczem odpowiedzi z CKE) >>>
Tu są wyniki zadań z MATEMATYKI 2014 (również zgodne z kluczem odpowiedzi CKE) >>>


4.2. C
4.3. A
4.4. B


Przeczytaj informacje o trzech chłopcach (5.1.–5.3.) oraz oferty czterech klubów sportowych (A–D). Do każdego chłopca dopasuj ofertę, która najbardziej by mu odpowiadała. Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego chłopca. Uwaga! Jedna oferta została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego chłopca.


5.1. C
5.2. D
5.3. A


ZADANIE 6


Przeczytaj tekst. Uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (6.1.–6.5.) jeden wyraz z ramki w odpowiedniej formie, tak aby powstał spójny i logiczny tekst. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych wyrazów. Uwaga! Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.
WYRAZY: drei, heißen, Kino, können, populär, Rolle
Vier Jahre hat es gedauert, bis endlich ein neuer James Bond Film in unseren 6.1. ____________________ zu sehen ist. Der neue Teil 6.2. ____________________ „Skyfall“ und wieder ist Daniel Craig in der Rolle des berühmten Geheimagenten
zu sehen. Nach den Filmen „Casino Royale“ (2006) und „Ein Quantum Trost“ (2008) spielt Daniel Craig zum 6.3. ____________________ Mal die Rolle des berühmtesten Geheimagenten der Welt. Regie führte der Oscar-Preisträger Sam Mendes. In weiteren 6.4. ____________________ sehen wir unter anderem Judi Dench, Javier Bardem und Ralph
Fiennes. Die Titelmusik, ein 6.5. ____________________ Lied von Adele, hört man seit dieser Zeit oft im Radio
6.1. Kinos
6.2. heißt
6.3. dritten
6.4. Rollen
6.5. populäres


ZADANIE 7


Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty na język niemiecki, tak aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy.
7.1. Ich kann nicht länger bleiben, denn ich muss um 20.00 Uhr (być w domu) ____________.
7.2. Der Deutschkurs macht ihm (dużo przyjemności) _______________________________.
7.3. Die Tomatensuppe (smakuje) _____________________________________ mir sehr gut.
7.4. (Jak długo) _______________________________________________ spielst du Tennis?
7.5. Das Konzert findet (w czwartek) ________________________________________ statt.
7.1. zu Hause sein
7.2. viel Spaß
7.3. schmeckt
7.4. Wie lange
7.5. am Donnerstag


ZADANIE 8


Twój kolega z Niemiec poinformował, że przyjeżdża do Ciebie w najbliższy weekend.
W e-mailu do tego kolegi:

  • napisz, jak zareagowała Twoja rodzina na wiadomość o jego przyjeździe
  • opisz pogodę zapowiadaną na weekend
  • przedstaw plany na wspólne spędzenie czasu.

Podpisz się jako XYZ.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość e-maila powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.

 

Egzamin gimnazjalny 2014 MATEMATYKA ODPOWIEDZI. Odpowiedzi z matematyki zgodne z kluczem!

 

 

Polub se.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki