Egzamin Gimnazjalny 2014. Zobacz instrukcję przeprowadzania egzaminu dla osób niepełnosprawnych

2014-03-24 18:56

Już niebawem nadejdzie dzień, w którym gimnazjaliści napiszą egzamin gimnazjalny. Zdecyduje on o dalszych szkołach, losach słowem o przyszłości przyszłych licealistów- również tych mających problemy zdrowotne, i którzy nie są w stanie napisać egzaminu własnoręcznie. Osoby niepełnosprawne ruchowo i posiadające orzeczenie o potrzebie specjalnego lub indywidualnego nauczania również mają szansę przystąpić do egzmainu gimnazjalnego. Poznaj instrukcje i procedury CKE.

Jeśli pochodzący do egzaminu gimnazjalnego uczeń jest niepełnosprawny ruchowo i posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego bądź indywidualnego nauczania, oraz jeśli jest wdrożony do pracy z komputerem na zajęciach- może korzystać z komputera.

Podczas pracy z arkuszem zdający musi mieć do swojej wyłącznej dyspozycji autonomiczny (lub pracujący jako autonomiczny) komputer połączony z drukarką oraz papier do drukarki. Komputer musi posiadać oprogramowanie umożliwiające zdającemu pisanie tekstu w języku polskim, a w przypadku części matematyczno-przyrodniczej egzaminu – równań i odpowiednich znaków (np. edytor równań w programie Word). Uczniowie niewidomi lub słabowidzący mogą korzystać ze specjalistycznego oprogramowania i urządzeń dostosowanych do jego dysfunkcji.

Ważne jest również aby osoba przygotowująca komputer dla zdającego pamiętała o wyłączeniu dostępu do internetu i wyłączeniu wszystkich funkcji odpowiadających za sprawdzanie błędów w pisowni i gramatyce.

Zobacz też: EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014: Jak przebiega egzamin gimnazjalny? Poznaj procedury CKE krok po kroku tylko na SE.pl!

Po zakończeniu pracy z każdym arkuszem zdający przekazuje zespołowi nadzorującemu swoje odpowiedzi w formie wydruku razem z arkuszem.

Odpowiedź zdającego musi być poprzedzona numerem pytania/zadania zgodnym z numerem w arkuszu. W przypadku zadań zamkniętych, w tym w arkuszach z języków obcych nowożytnych, wystarczy podać oznaczenie wybranej odpowiedzi, np. 1. A, 2. B itd. lub 1.1 A, 1.2 B itd. Jeśli w przypadku zadań z matematyki konieczne będzie wykonanie rysunków, zdający lub wspomagający go nauczyciel musi je wykonać ręcznie w odpowiednim miejscu w otrzymanym arkuszu, a nie techniką komputerową w tworzonym przez siebie pliku.

Czytaj również: EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014: Harmonogram egzaminów

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki