Ekspert zespołu MACIEREWICZA: hipoteza o WYBUCHU znajduje coraz więcej POTWIERDZEŃ

2012-10-10 10:37

Zdaniem prof. Kazimierza Nowaczyka, eksperta parlamentarnego zespołu powołanego do zbadania przyczyn katastrofy smoleńskiej, hipoteza o wybuchach na pokładzie prezydenckiego samolotu staje się coraz bardziej prawdopodobna.

Na posiedzeniu zespołu, które odbyło się we wtorek, Nowaczyk mówił, że jego zdaniem, rozkład szczątków samolotu, charakterystyczne ułożenie burt kadłuba po katastrofie i seria poważnych awarii, które wystąpiły - jego zdaniem - na wysokości ponad 30 metrów, w coraz większym stopniu potwierdzają hipotezę wybuchów. Profesor zaznaczył, że lista awarii, które udało się odczytać z polskiej czarnej skrzynki, zaprzecza wnioskom raportu komisji, którą kierował ówczesny szef MSWiA Jerzy Miller.

- Udało nam się odczytać ze skrzynki ATM listę 11 awarii, do których doszło na wysokości ponad 30 metrów. Były to m.in. uszkodzenie silnika, agregatu prądotwórczego, systemu ILS, klap na skrzydle. (...) Postawiona hipoteza o wybuchach, które rozbiły samolot w powietrzu, znajduje coraz więcej potwierdzeń i jej prawdopodobieństwo wzrasta - powiedział ekspert zespołu Macierewicza.

Według prof. Nowaczyka czasy poszczególnych zdarzeń zostały świadomie zmanipulowane lub ukryte tak, aby końcowy wniosek przyczyn katastrofy był zgodny z raportem MAK. - Wszystkie czasy zdarzeń są przesuwane tak, aby samolot znalazł się jak najniżej, w miejscu, gdzie rośnie brzoza. Te uszkodzenia zostały zarejestrowane przez skrzynkę ATM jeszcze w locie, co przeczy tezie komisji Millera, że samolot był sprawny do końca, bo nie był, żadne zderzenie z brzozą nie mogłoby doprowadzić do takich awarii - uważa Nowaczyk.

- Samolot po prostu nie zderzył się z brzozą, charakter uszkodzenia lewego skrzydła i wysokość baryczna zapisana w tym miejscu świadczy o tym, że samolot leciał wyżej  - dodał. Zdaniem profesora, głównymi przyczynami katastrofy Tu-154M było oderwanie fragmentów lewego skrzydła, seria krytycznych awarii samolotu, wybuch w kadłubie samolotu oraz rozpad i uderzenie Tupolewa w ziemię.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają