To pierwsza taka inwestycja w Polsce i jedna z największych na Pomorzu w ostatnich latach. Podwodny tunel o długości 1,4 km składa się z dwóch nitek - obie mają po dwa pasy ruchu. Ruch w tunelu będzie nadzorowany całodobowo za pomocą 120 kamer zainstalowanych przez całą jego długość. Dopuszczalna prędkość z jaką będzie się można poruszać to 70 km/h. Może być okresowo ograniczana np. z powodu dużego natężenia ruchu czy zatoru przy wyjeździe. Z tunelu mogą korzystać jedynie pojazdy - piesi oraz rowerzyści mają zakaz wejścia. Dla rowerzystów przygotowano specjalną linię autobusową 258. Autobusy tej linii kursować będą między węzłami Ku Ujściu a Marynarki Polskiej wahadłowo co około 30 minut (między godzinami 6 rano a 19 wieczorem).
Z powodu otwarcia tunelu w centrum Gdańska ograniczony został ruch ciężarówek powyżej 24 ton. Zakazy stanęły na odcinkach al. Armii Krajowej, ul. Kartuskiej, Świętokrzyskiej, Podwala Przedmiejskiego, ul. Elbląskiej, Jana z Kolna i na Drodze Zielonej.
Inwestycja została zrealizowana w 85% z dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej. Jej całkowity koszt to 885 mln zł brutto.
Zobacz też: Obóz Narodowo-Radykalny będzie bronił kraju?