ambulans

i

Autor: Archiwum serwisu

Wsadził ogromnego penisa do plastikowej butelki. To co było potem przeraża... [WIDEO]

2019-04-09 19:34

„Żółw ugryzł mnie w stopę”, „Skleiłem palce klejem”, „Moje miesięczne dziecko trzyma dziwnie paluszki w buzi”, „Zapomniałam wziąć tabletki na nadciśnienie” – to tylko niektóre z kuriozalnych powodów, jakie podają pacjenci wzywając karetkę pogotowia w naszym regionie. Dyspozytorzy WSPR w ciągu doby odbierają ok. 800 zgłoszeń od mieszkańców. Ok. 30 procent z nich to wezwania niezasadne.

Pogotowie powinniśmy wzywać wyłącznie w sytuacjach nagłego zagrożenia zdrowia i życia. Niestety wielu mieszkańców naszego regionu wciąż dzwoni pod numery alarmowe prosząc o interwencje w sprawach błahych lub takich, w których pomoc powinni uzyskać np. u lekarza rodzinnego lub stomatologa. Pacjenci notorycznie błędnie dzwonią do dyspozytorni i proszą o przewiezienie do przychodni lub transport do szpitala, bo mają skierowanie na badania. Chcą uzyskać poradę lekarską lub proszą o wypisanie recepty. Nierzadko powody wezwania karetki przez pacjentów są kuriozalne, zabawne lub zaskakujące.

Oto przykłady niektórych takich niezasadnych wezwań:

  • Pacjent skleił dwa palce klejem Super Glue
  • Pacjent został ugryziony w stopę przez domowego żółwia
  • Pacjentka zapomniała wziąć tabletki na nadciśnienie i stwierdziła, że na pewno zaraz ciśnienie jej podskoczy
  • Zaniepokojona mama zadzwoniła po karetkę, bo jej miesięczne dziecko „trzymało dziwnie paluszki w buzi”
  • Pacjent wsadził penisa do plastykowej butelki i nie mógł go wyjąć
  • Zawleczka od puszki z piwem wpadła do środka puszki i pacjentka pijąc piwo połknęła zawleczkę
  • Podczas kąpieli pacjentce do ucha wlała się woda, zaniepokojona kobieta prosiła o interwencję ratowników medycznych
  • W okresie świąt Bożego Narodzenia mieszkaniec zadzwonił i prosił o przyjazd karetki, bo jego kolega grał w karty z choinką

W załączniku znaleźć można więcej prawdziwych przykładów niezasadnych wezwań pogotowia w naszym województwie oraz informacje na temat tego, kiedy wzywać pogotowie i jakie informacje przekazać dyspozytorowi.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki