Halo! Pierwsza pomoc na telefon

2010-03-26 3:48

Każdy z nas zapytany, co zrobić, gdy w naszym domu wydarzy się nieszczęśliwy wypadek, po krótkim zastanowieniu odpowie, do kogo należy zwrócić się o pomoc i gdzie zadzwonić. Bywa jednak i tak, że w obliczu zagrożenia paraliżuje nas strach, który odsuwa na bok racjonalne myślenie i zachowanie.

Wtedy niezastąpione okazuje się towarzystwo ubezpieczeniowe, które w ramach wykupionego ubezpieczenia Home Assistance i Medical Assistance szybko zorganizuje pomoc odpowiedniego specjalisty.

Z tego rodzaju usług może skorzystać klient, który posiada ubezpieczenie mieszkania lub domu.

Home Assistance i Medical Assistance to pakiety dodatkowych usług świadczonych całodobowo przez towarzystwo ubezpieczeniowe na rzecz swojego klienta i jego bliskich wspólnie z nim zamieszkujących. Ochrona polega na zorganizowaniu, w razie zaistnienia nieszczęśliwego wypadku, pomocy w jak najkrótszym czasie.

W ramach Home Assistance klient może skorzystać z interwencji specjalisty, np. elektryka, hydraulika, szklarza, stolarza czy ślusarza. Ponadto ubezpieczyciel zapewni: transport klienta do domu czy do hotelu, ochronę mienia, dostęp do infolinii weterynaryjnej i prawnej oraz rezerwację taksówki, stolika w restauracji, a nawet organizację wynajęcia limuzyny z kierowcą!


Z kolei usługi Medical Assistance związane są tylko z samym klientem, a nie z jego mieszkaniem. Może to być zorganizowanie wizyty lekarza lub pielęgniarki w miejscu zamieszkania, albo transport medyczny.

To także opieka po hospitalizacji, rehabilitacja, dostarczenie leków i sprzętu medycznego, a nawet wizyta psychologa w trudnych sytuacjach losowych.

Usługi assistance to także dostęp do informacji. Można skorzystać z pomocy towarzystwa, które udzieli informacji na przykład o pierwszej pomocy medycznej.

Z życia wzięte: Elektryk do wymiany

Mieszkańcy kamienicy przy ul. Gałeckiego w Skierniewicach mogą mówić o wielkim szczęściu. Kiedy ogląda się klatkę schodową, nie sposób uwierzyć, że wszystko skończyło się tylko na stratach materialnych.


O wymianie wadliwej instalacji w bloku mówiło się od lat. Kiedy jednak przed dwoma laty prąd z niezabezpieczonego kabla poraził listonosza, mieszkańcy wzięli sprawy w swoje ręce. Za składkowe pieniądze wynajęli fachowca, który zobowiązał się do wymiany instalacji.

- Kiedy mąż włączył młynek do kawy, usłyszałam tylko potworny trzask i smród spalenizny - pani Władysława z drugiego piętra załamuje ręce.

W toku śledztwa okazało się, że wymienione przewody nie były należycie zabezpieczone, w wielu miejscach izolacja była starta, a bezpieczniki umieszczono na zawilgoconej ścianie. Doszło do zwarcia. Wszystkie podłączone do prądu urządzenia elektryczne w pionie uległy zniszczeniu.

O szczęściu w nieszczęściu mogą mówić jedynie państwo Gołębiewscy z trzeciego piętra. Mimo że zwarcie spaliło im telewizor, magnetowid oraz wieżę stereo, nie załamują rąk.

- Z pomocą przyszedł nam agent ubezpieczeniowy - mówi pani Zofia Gołębiewska. - Dwa lata temu wykupiliśmy polisę, która uwzględnia taki wypadek z prądem. Mąż powątpiewał w sens ubezpieczenia, ale twardo postawiłam na swoim. Teraz dzięki polisie będziemy mogli kupić nowy sprzęt. Myślę, że zamiast magnetowidu kupimy DVD. Mąż kręci nosem, ale tym razem również postawię na swoim - śmieje się pani Zofia.

Ekspert podpowiada

Kajetan Babel doradca ds. ubezpieczeń i inwestycji:


Jeżeli masz polisę w Avivie, możesz być spokojny. Podręczne mienie ruchome - takie jak: torby, teczki, portfele, dokumenty osobiste, zegarki i klucze, telefony komórkowe, okulary, sprzęt elektroniczny (laptopy, aparaty fotograficzne), ubezpieczymy także od rozboju dokonanego poza miejscem ubezpieczenia. Naszą ochroną będzie również objęta gotówka.

Na co zwracać szczególną uwagę

Zastanawiając się nad wyborem jakiegokolwiek ubezpieczenia, należy zwrócić szczególną uwagę na trzy główne kwestie: zakres odpowiedzialności (czyli co dokładnie oferuje nam ubezpieczyciel), wyłączenia (czyli na to, czego nam niestety nie oferuje) oraz górne granice odpowiedzialności (w ramach ustalonych w polisie kwot).

Szczególnie ważne są właśnie górne granice odpowiedzialności, bo one odróżniają od siebie oferty ubezpieczycieli i decydują o skali późniejszej pomocy. Skala to co innego niż zakres! Sam zakres świadczeń oferowanych przez ubezpieczycieli często się pokrywa.

Decydujące znaczenie mają więc kwoty, do których ubezpieczyciel zobowiązuje się zapewnić daną usługę. Niemalże każde towarzystwo ustala własne granice. Na przykład Aviva…

Słowniczek

Centrum Alarmowe - to firma wskazana przez ubezpieczyciela, która w jego imieniu świadczy usługi z tytułu ubezpieczenia assistance, czyli udziela informacji i organizuje pomoc wyszczególnioną w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia w ramach pakietu assistance. Zawsze towarzystwa wskazują swoim klientom, gdzie mają zgłaszać fakt zaistnienia wypadku losowego.

Osoby bliskie - ubezpieczyciel przez osoby bliskie rozumie: małżonków lub partnerów, dzieci, także dzieci przysposobione lub przyjęte na wychowanie, pasierbów, rodziców - także adopcyjnych, rodzeństwo, dzieci rodzeństwa, ojczyma, macochę, teściów, dziadków, wnuków, zięciów i synów, szwagrów i szwagierki, rodzeństwo rodziców i teściów oraz pomoc domową.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, to odwiedź stronę www.aviva.pl lub zadzwoń pod numer infolinii: 0 801 888 444, tel. (+48 22) 557 44 44

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki