HASŁO reklamujące Euro 2012 w Polsce ZAWIERA BŁĄD. WSTYD na CAŁĄ EUROPĘ

2012-05-28 18:15

Kampania Polski przed Euro 2012 jest zakrojona na szeroką skalę. Jej celem jest promowanie wśród kibiców z zagranicy gościnności Polaków. Ogólnopolska akcja "Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami Euro 2012" obejmuje spoty reklamowe w radiu i telewizji, plakaty i wizualizacje z hasłem: "Feel like at home". Kampania przed Euro 2012 ma także swoje miejsce na Facebooku. Zdaniem ekspertów główne hasło kampanii zawiera jednak błąd i przysporzy nam jedynie wstydu.

"Feel like at home" - to główne hasło rządowej kampanii "Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami Euro 2012". Zdaniem ekspertów zdanie to zawiera błąd.

Feel like at home" jest błędem. W takim znaczeniu, że tak się po prostu nie mówi. - W tym przypadku właśnie w ten sposób klasyfikujemy błąd: czy tak się mówi, czy tak się nie mówi. I nie, nie mówi się "Feel like at home", mówi się: "Feel at home" - powiedział w rozmowie z TOKFM.pl Andy Edwins, tłumacz.

- To hasło zostało skonsultowane z native speakerami jest zrozumiałe, a to jest najważniejsze. Cały pomysł na to hasło wynika z tego, że kiedy jesteście państwo na stadionach angielskich to ta strefa, która jest przeznaczona dla klubu, który gra u siebie jest nazywana "at home". To było nawiązanie do tego, żeby się czuli jak u siebie na stadionie. Jak u siebie po prostu. Jestem przekonana, że każdy kibic doskonale zrozumie to hasło - odpierała zarzuty minister sportu Joanna Mucha.

- Oczywiście, że jest zrozumiałe, każdy zrozumie. To nie z tym jest problem. Śmieszne jest to, że tak duże hasło nie zostało dobrze skonsultowane. Potem wyszedł taki błąd i ludzie pewnie będą się z tego śmiać na Euro - skwitował sprawę Andy Evans.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają