- Nasza dbałość o jak najwyższy poziom bezpieczeństwa na polskich drogach, ścieżkach rowerowych i chodnikach opiera się na trzech filarach: to inwestycje, edukacja i zmiany w prawie – mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Od maja 2021 r. przepisy regulują status prawny hulajnóg elektrycznych, tak popularnych w polskich miastach.
Warto przypomnieć, że obecnie:
- kierowanie hulajnogą jest dozwolone z maksymalną prędkością 20 km/h po ścieżce rowerowej oraz jezdni, na której dopuszczalna prędkość jest większa niż 30 km/h, a przypadku gdy nie ma takiej możliwości – po chodniku
- jazda po chodniku jest dozwolona tylko z prędkością pieszego; należy ustępować wówczas pierwszeństwa osobom korzystającym z chodnika
- nie wolno przewozić hulajnogą elektryczną innych osób ani towarów
- nie wolno korzystać z hulajnogi elektrycznej pod wpływem alkoholu.
Wcześniej stan prawny hulajnóg elektrycznych i urządzeń transportu osobistego pozostawał nieuregulowany, co stwarzało to realne zagrożenie na drogach i chodnikach. Kończący się rok 2021 przyniósł pozytywne zmiany w tej sprawie.
Partnerem materiału jest Ministerstwo Infrastruktury