Solidnie wykonany, trwały, ze sporym bagażnikiem i przestronnym wnętrzem stał się alternatywą dla małego Golfa. Obecnie produkowana jest już ósma jego generacja. Poszczególne generacje modeli zmieniają się nieznacznie względem poprzednich. Passat jest autem nastawionym na funkcjonalność, ocena wyglądu to kwestia gustu. Starsze modele uchodziły za raczej brzydkie, nowe mają elegancką, smuklejszą i dynamiczną stylizację. Największą zaletą tych rodzinnych samochodów jest komfortowa i cicha jazda, dobre osiągi, stosunkowo nieduże zużycie paliwa, jak na tak duży samochód, dostępność części zamiennych, niezawodność.
Tym autem można jeździć latami bez konieczności naprawy. Volkswagen Passat jest dostępny w wersji sedan i w nadwoziu kombi, z silnikami benzynowymi i diesli różnej mocy. W ofercie najnowszej ósmej generacji jest również Passat o napędzie hybrydowym. Wnętrze auta robi imponujące wrażenie- przestronne, z szerokimi, wygodnymi fotelami. Passata bardzo dobrze się prowadzi, zwłaszcza że na pokładzie zainstalowanych jest wiele systemów wspomagających jazdę. Wyposażenie jest bardzo bogate, wykonane z wysokiej jakości materiałów, dające komfort i bezpieczeństwo. Oczywiście jak każdy pojazd, Passat ma też wady - stosunkowo twarde i przeciętnie trwałe zawieszenie, szybkie zużywanie się paska zębatego, czy niezbyt wytrzymałe hamulce, ale powszechnie jest uważane za solidne, pewnie prowadzące się auto.
Hit zza Odry
Marcin Szturma, dyrektor handlowy Otomoto.pl
Passat od lat znajduje się w ścisłej czołówce najczęściej poszukiwanych aut używanych. W ubiegłym roku pytano o niego ponad 14 mln razy. Wersja kombi była o kilka proc. mniej popularna niż wersja sedan. Choć Polacy wciąż najchętniej wybierają auta benzynowe, w przypadku Passata wolą silniki Diesla. Ponad połowa zapytań dotyczyła tej opcji. Klienci najczęściej przeglądają egzemplarze w przedziale cenowym pomiędzy 10 tys. a 15 tys. zł.