Im alkohol jest tańszy, tym więcej go pijemy. W wakacje spożycie wysokoprocentowych trunków znacznie wzrasta. Co Polacy kupują najczęściej w sklepie monopolowym, nie tylko latem?
Jak pisze, "Newsweek", na sklepowych półkach coraz rzadziej znajdujemy winopodobne napoje. Teraz rządzi smakowa wódka oraz napoje typu RTD, czyli "ready to drink". Kupujesz puszkę, w środku której od razu zmieszany jest alkohol z sokiem lub colą. To popularny drink głównie wśród młodych osób - studentów, uczniów, singli i niepracujących kobiet.
>>> Jak szybko schłodzić piwo? 3 sprawdzone sposoby
Wódka nie jest już najczęściej kupowanym alkoholem. Teraz wypiera ją jej nieco odmieniona wersja smakowa. Grejpfrutowa, miodowa, cytrynowa, żurawinowa... Polacy ją uwielbiają i jak widać, mają z czego wybierać. Popularna robi się także whisky z lodem, ale nie każdy jest w stanie się przekonać do jej charakterystycznego smaku.
To, co kieruje Polakami podczas wyboru alkoholu, to także cena. Jedna z głównych zasad - ma być tanio. Dlatego głównie pijemy w domu.
Fenomenem na skalę europejską jest domowa produkcja piwa w Polsce.
– Nigdzie nie ma tak silnego, jak u nas, piwowarstwa domowego. Nawet w tych krajach, gdzie bardzo lubi się piwo: w Niemczech, Czechach, ludzie sami nie warzą. Jeśli mają ochotę na dobre piwo, po prostu je sobie kupują - mówi Krzysztof Lechowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych, w wywiadzie dla "Newsweeka".
Czyli jak się okazuje, to nie wódka, ani nie wino rządzą teraz na polskich stołach. Polacy wracają do piwa.