Jesteśmy dla Ciebie

2013-08-30 9:35

Czasy, kiedy bilet kolejo­wy można było kupić tyl­ko na dworcu, na szczęś­cie minęły. Teraz podróżny ma wiele możliwości, aby skorzy­stać z promocji i bogatej oferty PKP Intercity.

Bilet możesz kupić nie tylko w kasach dworcowych, ale również na stronie internetowej, w Centrach Obsługi Klienta (COK), w biletomatach, przez telefon komórkowy i na pokładzie pociągu.

Jak kupić bilet w Internecie

Bilet można kupić na stronie www. intercity.pl. Moduł sprzedaży jest zin­tegrowany z wyszukiwarką. Po wej­ściu na stronę i wyszukaniu połą­czenia musisz kliknąć na widoczny przycisk „Kup bilet". Następnie wypełniasz formularz, w którym określasz liczbę biletów, zniżki, kla­sę i rodzaj wagonu oraz dane oso­by, na którą ma być wystawiony bilet. Dowiesz się wtedy, ile zapła­cisz. Teraz możesz zalogować się do systemu lub kupując po raz pierw­szy- założyć konto. Wybierz login, hasło, podaj imię i nazwisko oraz adres e-mailowy.

Za bilet zapłacisz kartą lub prze­lewem online. Możesz go sobie wydrukować lub pokazać do kon­troli w formie elektronicznej - na ekranie laptopa, smartfona lub tab­letu. Konduktor zeskanuje kod QR.

Ulgi ustawowe

Większość ulg obowiązuje w drugiej klasie pociągów EIC i TLK.
Dzieci do lat czterech mają 100 proc. zniżki, kupujesz wtedy bi­let „zerowy".
Dzieci od 4 lat do ukończenia szko­ły średniej -37 proc.
Studenci do 26. roku życia i dokto­ranci do 35. roku - 51 proc.
Emeryci i renciści - dwa przejazdy w roku ze zniżką 37 proc.

Promocje i oferty specjalne

„Wcześniej" - dla planujących po­dróż z wyprzedzeniem. Każdy, kto kupi bilet między 30. a 15. dniem przed planowaną podróżą, otrzyma zniżkę w wysokości 15 proc. od ceny podstawowej, a kupujący między 14, a 7. dniem zapłaci 10 proc. mniej.
Bilet Relacyjny - oferta obejmu­je ponad 100 odcinków tras kole­jowych, w zależności od trasy bi­let może kosztować nawet do G5 proc. mniej niż wcześniej, gdy cena była uzależniona od przejecha­nej odległości.

Bilet Rodzinny - oferta korzystna dla rodzin, obejmuje podróżujących wspólnie od 2 do 5 osób z przynaj­mniej jednym dzieckiem, które nie ukończyło 16 lat. Wszystkie osoby mogą zakupić bilet z 33-proc. zniż­ką. Dziecko może skorzystać z ulgi ustawowej - zamiast 33 proc. otrzy­ma 37 proc. zniżki.
Bilet Weekendowy - umożliwia nieograniczoną liczbę przejazdów w weekend - od godz. 19 w piątek do godz. 6 w poniedziałek. Imienny bi­let kosztuje 154 zł w klasie 2.
Bilet Podróżnika - obowiązuje tyl­ko w pociągach TLK, imienny bilet kosztuje 74 zł w klasie 2 i obejmuje nieograniczoną weekendową liczbę przejazdów.
Bilet Abonamentowy - oferta doty­czy pociągów TLK, w kasie podajesz trasę podróży i płacisz równowar­tość pięciu przejazdów. Dzięki temu dostajesz dwa przejazdy gratis. Do biletu dołączany jest karnet z sied­mioma rubrykami, który należy za­legalizować przed każdą podróżą w kasie lub u konduktora (kosztuje to 10 zł).
Tania Kuszetka - umożliwia rezer­wację miejsca do leżenia w pocią­gach TLK w cenie 25,50 zł, oprócz tego pasażer powinien mieć ważny bilet na przejazd.
Karta Seniora - każdy senior, któ­ry ukończył 6O lat i często podróżu­je koleją, nabywając za 150 zł Kartę Seniora, może przez cały rok kupo­wać bilety ze zniżką 50 proc. na po­ciągi PKP Intercity.

GRUPA PKP WSPIERA

 

Grupa PKP chętnie wspiera impre­zy kulturalne i rozrywkowe, dba­jąc aby część z nich przybliżała ludziom tradycje i historię kolei.
Projekty CSR (Społecznej Odpowie­dzialności Biznesu):
Kampania PKP PLK Bezpiecz­ny Przejazd - „Zatrzymaj się i żyj!", jej celem jest zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych
Udostępnianie przez PKP S.A. prze­strzeni dworców dla akcji dobroczyn­nych, kampanii społecznych i imprez kulturalnych
„Energia dla Życia" - kampania PKP Energetyka promująca krwiodawstwo wśród pracowników
Akademia Małego Amperka - ogól­nopolska kampania edukacyjna PKP Energetyka skierowana do najmłodszych
Pomoc osobom niepełnosprawnym, dzieciom i młodzieży z ubogich rodzin – zapewnienie transportu przez PKP Intercity
Działania LHS: prośrodowiskowe (w ramach programu na rzecz Rozto­czańskiego Parku Narodowego) i do­broczynne (dla lokalnej społeczno­ści Zamojszczyzny)
Projekt TK Telekom „Nos w sieci" po­legający na fundowaniu świetlic kom­puterowych w szpitalach
Działalność PKP CARGO w obsza­rze ekologii i wspierania inicjatyw kulturalnych
Imprezy kulturalne i rozrywkowe, które swoim patronatem objęło PKP.

Zapraszamy na:

BOOKCROSSING

Od 19 sierpnia pasażerowie mogą wy­mieniać książki między „półkami", zlo­kalizowanymi w Nowych Biurach Dwor­ca w Poznaniu, Katowicach, Gdyni, Gdańsku, Wrocławiu i na dwóch War­szawskich dworcach - Centralnym i Wschodnim. Książkę wypożyczoną na stacji, z której się wyrusza, można oddać na stacji docelowej.
WYSTAWA „GRAND CENTRAL/ NOWY JORK/W 1OO-LECIE"

W dniach 9-22.09 na dworcu we Wrocła­wiu i 28-30.11 na dworcach w Warszawie i Katowicach odbędzie się organizowana wspólnie z Muzeum Kolejnictwa wysta­wa zdjęć słynnego nowojorskiego dwor­ca Grand Central, obchodzącego w tym roku jubileusz 100-lecia istnienia. Auto­rem prac jest Czesław Czapliński. Zdjęcia artysty ukazują coś więcej niż architek­toniczne piękno dworca. PKP S.A. jest partnerem strategicznym wydarzenia.

DWORZEC GŁÓWNY -„STACJA EUROPA"

24 września - 8 października na wroc­ławskim Dworcu Głównym rozpocznie się coroczna impreza, w której wezmą udział twórcy z Polski i z zagranicy. W ra­mach tegorocznej edycji zatytułowanej „Europa podzielona" przed budynkiem dworca stanie instalacja wrocławskie­go artysty Marka Stanielewicza. W ra­mach projektu zorganizowane zostaną także dwa spektakle teatralne: „Orę­dzie" o pojednaniu polsko-niemieckim i postaci kardynała Bolesława Kominka oraz „Soul", ukazujący zderzenie dwóch światów - zniewolonego Wschodu i wol­nego Zachodu. Na terenie dworca od­będą się również pokazy filmów i hap­pening, a wydarzenie promować będzie specjalna gazeta. Projekt realizowany jest we współpracy z PKP.
Już się odbyły:
• PARADA PAROWOZÓW (WOLSZTYN)
W Wolsztynie pod Poznaniem odby­ła się w tym roku 20. edycja parady z udziałem zabytkowych lokomotyw z całej Europy. Znajduje się tu nale­żąca do PKP CARGO ostatnia czyn­na parowozownia na świecie, z której realizowane są rozkładowe przewo­zy pasażerskie pociągami prowadzo­nymi przez parowozy.
SCENA DWORCOWA
W tym roku PKP S.A. po raz pierwszy uczestniczyło w Heineken Open'er Music Festival w Gdyni. Podczas imprezy każ­dego dnia odbywały się koncerty na spe­cjalnie przygotowanej scenie dworcowej. Ich słuchacze mogli wygodnie usiąść na leżakach dostarczonych przez PKP. Sce­na była zainstalowana przed Dworcem Gdynia Główna.
NOC MUZEÓW NA DWORCACH
Podczas tegorocznej Nocy Muze­ów zwiedzający mogli przyjść na wycieczkę po czterech polskich dworcach kolejowych. Akcję zorga­nizowano na Warszawie Centralnej, Wrocławiu Głównym, Gdyni Głównej oraz Poznaniu Głównym.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają