Organizatorzy kampanii chcą również zwrócić uwagę społeczeństwa na świadome korzystanie z symboli narodowych. Wielu Polaków nie wie bowiem, że na fladze nie powinno się umieszczać dodatkowych elementów, w tym także napisów i często robi to zupełnie nieświadomie. W ramach kampanii przygotowana zostanie seria spotów reklamowych mająca przypomniećodbiorcom, jak poprawnie używać symboli narodowych zgodnie z ich przeznaczeniem. Wielu z nas wciąż nie wie o tym, że kibic umieszczający na fladze napis z zagrzewającym do boju hasłem łamie prawo. Zorganizowana przez LOTOS i pozostałych partnerów kampania powstała po to, by tę wiedzę upowszechniać i uzmysłowić, iż flaga nie jest najlepszym miejscem do tego, aby umieszczać na niej chociażby hasła zagrzewające sportowców do walki. Pamiętajmy o tym, że flaga, którą dzisiaj tak chętnie zabieramy chociażby na mecze kadry narodowej, to ten symbol polskiego państwa, za który ginęli żołnierze gen. Władysława Andersa w bitwie pod Monte Cassino czy powstańcy podczas krwawych walk w Warszawie.
Firma dumna ze swoich korzeni
Jako dojrzała, świadoma skali i charakteru swojego oddziaływania polska marka, Grupa LOTOS, będąca spółką, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki, wraz z partnerami, czuje się szczególnie odpowiedzialna za promowanie ważnych inicjatyw społecznych. Firma Lotos jest dumna ze swoich polskich korzeni. Jako polska marka czuje się odpowiedzialna nie tylko za rozwój gospodarczy naszego kraju. Ma również świadomość swojego oddziaływania na społeczeństwo. Chce, by wszystkie działania odzwierciedlały wartości, jakimi się kieruje. Wierzy, że szerzenie wiedzy na temat prawidłowego używania barw narodowych to temat ważny dla każdego Polaka, czyli również dla ich klientów, co skłoniło ją do działań wspierających inicjatywę szanowania naszego dziedzictwa narodowego, którego symbolem jest właśnie flaga.
Mecenas polskiego sportu
LOTOS jest również aktywnym mecenasem polskiego sportu. Wspiera takie dyscypliny jak: piłka nożna, skoki narciarskie, sporty motorowe oraz tenis. Firma jest m.in. Głównym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej, Generalnym Sponsorem Polskiego Związku Narciarskiego oraz oficjalnym partnerem Roberta Kubicy. Z obserwacji wynika, że ze zjawiskiem pisania na fladze spotykamy się najczęściej właśnie podczas imprez sportowych. To kolejny powód, dla którego LOTOS zdecydował się na przeprowadzenie kampanii uświadamiającej kibiców, iż nasza historia ma dwa kolory. Firma LOTOS jest dumna ze współpracy z najlepszymi polskimi sportowcami. Flaga narodowa często towarzyszy kibicom podczas wydarzeń sportowych i właśnie dlatego firma LOTOS chce, by dzięki jej działaniom pojawiała się w tych miejscach w sposób godny i z należytą sobie czcią. Poprzez prowadzone działania edukacyjne chce wspólnie z polskimi kibicami przeżywać wielkie sportowe emocje, stając się jedną drużyną narodową świadomie korzystającą ze swoich najważniejszych barw i symboli. Grupa LOTOS inwestuje również w wychowywanie i rozwój młodych pokoleń sportowców. Z przekazem kampanii chce dotrzeć do wszystkich grup wiekowych, również do dzieci i młodzieży, ponieważ wierzy, że stosunek do flagi i barw narodowych należy wpajać od najmłodszych lat.
PARTNEREM AKCJI JEST