Chcemy kar za upadlanie pacjentów!

2010-02-02 22:02

Koniec z upokarzaniem chorych i gigantycznymi kolejkami przed okienkiem do rejestracji! Nawet pół miliona zł kary zapłaci przychodnia lub szpital, jeśli zapisy do lekarzy odbywają się tam tylko raz na miesiąc, a nawet kwartał.

Kłębiący się tłum pod rejestracją to ostatnio dobrze znany obrazek w polskiej służbie zdrowia.

Kilka dni temu zdenerwowani pacjenci pobili się w kolejce w warszawskiej klinice okulistycznej. Powód był prosty - zapisy do specjalisty odbywały się tam tylko jednego dnia w miesiącu.

Przeczytaj koniecznie: Poznaj prawa pacjenta!

- Czegoś takiego się nie spodziewałam. To był istny horror. Tak nie można traktować ludzi - złości się pani Joanna, która przyjechała do Warszawy z Mińska Mazowieckiego. Żeby zapisać się do okulisty, musiała wypisać urlop w pracy i odstać swoje w kolejce na mrozie. Krystyna Kozłowska, rzecznik praw pacjenta, chce raz na zawsze skończyć z tą upokarzającą pacjentów praktyką.

Patrz też: Koszmar pacjentów

- Na wizytę pacjent ma prawo zapisać się dowolnie wybranego dnia, w godzinach pracy rejestracji - mówi rzecznik.


Za pośrednictwem "Super Expressu" apeluje do wszystkich pacjentów, którzy spotkają się z utrudnieniami w rejestracji do lekarzy specjalistów, by zgłaszali do niej ten fakt. Jak to zrobić? Wystarczy zatelefonować pod numer warszawskiego telefonu 22 833-08-95 lub na bezpłatną infolinię 0-800-190-590 (czynna od poniedziałku do piątku, w godz. 9-21). Można też pisać na adres: [email protected]. Rzecznik ma prawo ukarać przychodnię lub szpital karą wynoszącą nawet 500 tys. zł.

Krystyna Kozłowska, rzecznik praw pacjenta:
- Na wizytę pacjent ma prawo zapisać się dowolnie wybranego dnia, w godzinach pracy rejestracji. Wszyscy, którzy spotkają się z utrudnieniami, powinni zgłosić ten fakt.

Dzwoń od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 21
0 22 833-08-98 lub 0 800-190-590

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki