Dlaczego doszło do zderzenia pociągów Intercity Przemyśl - Warszawa i Interregio Warszawa-Kraków w Szczekocinach na Śląsku? Jak to się stało, że maszyniści nie zorientowali się w porę, że składy jadą po tym samym torze. Dlaczego Interregio "Jan Matejko" pędził nie swoim torem?
Na te pytania poznamy odpowiedź dopiero gdy będą znane choćby pierwsze efekty śledztwa Prokuratury Okręgowej w Częstochowie. Na miejscu katastrofy kolejowej w Szczekocinach udało się odnaleźć rejestratory lokomotyw. To urządzenia, które działaniem przypominają czarne skrzynki z pokładów samolotów. Ze wstępnych oględzin wynika, że uda się odczytać ich zapisy.
Zapisy rejestratorów "czarnych skrzynek" lokomotyw będą kluczowym dowodem w sprawie, bo dzięki nim śledczy dowiedzą się z jak dużo prędkością jechały pociągi oraz czy maszyniści próbowali hamować.
W sobotniej katastrofie kolejowej zginęło 16 osób, a 58 odniosło obrażenia. Udało się zidentyfikować sześć ofiar śmiertelnych. Jedna ze zmarłych pasażerek jest obywatelką USA
KATASTROFA w SZCZEKOCINACH: Odnaleziono CZARNE SKRZYNKI lokomotyw. ZAPISY REJESTRATORÓW pokażą czy POCIĄGI HAMOWAŁY
2012-03-04
18:15
Na miejscu katastrofy kolejowej w Szczekocinach służby ratunkowe odnalazły rejestratory lokomotyw, czyli urządzenia, które działają jak czarne skrzynki w samolotach. Ze wstępnych oględzin "czarnych skrzynek" lokomotyw wynika, że na podstawie ich zapisów powinno udać się odczytać jak przebiegała katastrofa pociągów i czy składy hamowały.