"Ze względu na wiele nieudanych prób logowania do konta online, konto jest czasowo zablokowane". Maile z taką informacją oraz prośbą o kliknięcie w link odsyłający do fałszywej strony Banku Pekao trafiły we wtorek do wielu internautów. Bank ostrzega, by ignorować tego typu listy od oszustów - pisze "Tvn24.pl".
Katarzyna Karpiuk, rzeczniczka prasowa Banku Pekao, poinformowała, że pierwsze sygnały o fałszywych mailach dotarły do banku we wtorek od samych klientów, którzy otrzymali maila o tytule: "Twoje konto zostało tymczasowo zablokowane". Nadwca w e-mailu prosi o kliknięcie w link i przekierowuje do fałszywej strony logowania.
- Sprawą zajął się nasz dział bezpieczeństwa. Wysyłamy klientom wiadomość, by ignorowali tego typu maile - wyjaśniła Katarzyna Karpiuk. Bank nigdy nie prosi o udostępnianie w korespondencji elektronicznej jakichkolwiek poufnych danych ani nie rozsyła linków swoim klientom.