Od 2018 r. Koncern przeprowadził aż pięć kampanii wizerunkowych promujących polskie produkty. Te działania sprawiły, że coraz więcej Polaków zaczęło interesować się asortymentem pochodzącym od lokalnych dostawców. Jak wynika z badań Instytutu Kantar, niemal 90 proc. Polaków do zakupu określonego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu.
Współpraca z lokalnymi producentami
Jeszcze przed dwoma laty Polska i świat stanęły przed poważnym problemem. W obliczu pandemii krajowa gospodarka ostro wyhamowała, uderzając najmocniej w małych i średnich przedsiębiorców. Aby przetrwać, firmy zmuszone były zredukować liczbę pracowników, zamknąć działalność lub… nawiązać współpracę z większymi od siebie. Wtedy polscy producenci i dostawcy mogli liczyć na wsparcie PKN ORLEN. Właśnie takiej postawy oczekuje społeczeństwo; z badań Instytutu Kantar wynika, że zdaniem 75 proc. Polaków krajowi potentaci, tacy jak PKN ORLEN, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów. Po wybuchu pandemii Koncern zorganizował kampanię #WspieramyPolskę, której celem była promocja krajowych produktów i usług. W akcję zaangażowali się sportowcy współpracujący z ORLEN, m.in. piloci Grupy Akrobacyjnej Żelazny. Twarzą kampanii był Robert Kubica.
Szeroka oferta pozapaliwowa
Z końcem drugiego kwartału 2022 r. w całej sieci detalicznej Grupy ORLEN funkcjonowały 2885 stacje paliw. Na większości z nich klienci mogą skorzystać z oferty punktów sprzedaży pozapaliwowej Stop.Cafe/ star Connect. PKN ORLEN posiada 2309 takich punktów, z czego 1819 w kraju. Polacy chętnie tankują paliwo i kupują produkty na stacjach ORLEN, które można nabyć przy okazji, będąc w podróży. Uczestnicy programów lojalnościowych mogą liczyć na liczne benefity. Oferta od krajowych producentów dostępna jest też na rozwijanych placówkach poza stacjami paliw – ORLEN w ruchu.
ORLEN wspiera lokalnych przedsiębiorców. Jest to najwyższy przejaw gospodarczego patriotyzmu. Ty też możesz być patriotą, sięgając po krajowe produkty na stacjach ORLEN.
Polskie produkty cenione za granicą
Polskie produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą. Na stacjach ORLEN funkcjonujących na Litwie 20 proc. sprzedaży pozapaliwowej to produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30 proc. Z kolei na stacjach Koncernu w Niemczech aż 75 proc. całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt ORLEN OIl. Klienci chętnie sięgają też po soki i lody polskich producentów.
Partnerem materiału jest PKN ORLEN