Logo Krakowa, które obowiązywało dotychczas, powstało w 1997 roku. Po 10 latach funkcjonowania, władze uznały, że pora nadać nowych barw oficjalnemu obrazkowi, reprezentującemu stolicę Małopolski. Wynikiem tego wczoraj, 6 marca zaprezentowano nowe logo. Nie różni się wiele od poprzedniego - można powiedzieć, że to taka unowocześniona i odświeżona wersja tego samego obrazka.
Stare logo miało formę pomarańczowego kwadratu, wypełnionego w środku granatowymi literami ułożonymi w dwóch rzędach - KRA oraz KÓW. Kształt otoczki napisu miał przypominać formę słynnego krakowskiego rynku. W nowym logo przede wszystkim różni się kolorystyka - zniknął rzucający się w oczy pomarańcz, a zastąpiono go stonowaną mieszanką bieli i błękitu. Napis Kraków nie jest już podzielony i nie wypełnia kwadratu. Kształt rynku został, ale w nieco innej formie - wygładzony, z zaokrąglonymi brzegami, a napis umieszczono obok. Teraz jest skromniej i estetyczniej. Koszt takiego efektu nie został oficjalnie ujawniony, ale z rejestru zamówień i umów Urzędu Miasta wynika, że na pozycję "opracowanie księgi logotypu miasta" z budżetu przeznaczono kwotę 23 370 złotych. Zdania na jego temat są podzielone. A wy, co sądzicie?