Z najnowszych danych opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że najpopularniejszą w Polsce stroną na Facebooku jest Serce i Rozum, która ma 2,13 miliona fanów z naszego kraju. O 250 tys. wyprzedza Play. Kolejne, które lubimy najbardziej są Facebook for Every Phone, Demotywatory, Orange Polska, KWEJK.pl, Plus, Radio ESKA, Allegro i Tymbark.
Link do raportu z danymi statystycznymi z listopada br.
Największy odsetek użytkowników Facebooka z Polski ma od 18 do 24 lat i od 25 do 34 lat. Obie te grupy wiekowe mają po 29 proc. Następne grupy wiekowe to 35-44 (13 proc.), 13-15 (10,4 proc.) i 16-17 (8,5 proc.).
Jak się okazuje, częściej z Facebooka korzystają panie – jest ich 51,7 proc, a 48,3 proc. to mężczyźni.
Wśród marek na polskim rynku prowadzi Play, wyprzedzając o blisko 250 tysięcy fanów Orange Polska. Następne to: Plus, Allegro, Tymbark, Samsung Polska, McDonald's Polska, Reserved, Coca-Cola i Cropp.
Wśród profili polskich mediów na czele jest Radio ESKA, którą lubi ponad 1.2 miliona użytkowników Facebooka.
Najpopularniejszym celebrytą na Facebooku w Polsce, jak się okazuje, nie jest gwiazda rodzima, a Rihanna, która ma nieco ponad milion fanów. Minimalnie wyprzedza Kamila Bednarka również przekraczającego 1 mln fanów, oraz Eminema z wynikiem ponad 997 tysięcy.
W kategorii "Sport" miłym zaskoczeniem jest druga pozycja naszego rozbawionego skoczka narciarskiego Piotra Żyły, który ma prawie 600 tysięcy fanów. Liderem jest FC Barcelona z liczbą 712 tys. fanów. Trzeci jest Leo Messi.
ZOBACZ: Niemiecka policja brutalnie skatowała Polaków na stacji benzynowej. Przez pomyłkę?