Lepsze czasy dla podróżnych

2007-10-21 23:47

Całkowicie nowe połączenie kolejowe między Bytomiem a Gliwicami pojawi się na początku przyszłego roku. Więcej pociągów zacznie kursować pomiędzy Tychami a Katowicami. To pierwsze efekty umowy o współpracy podpisanej przez PKP i samorząd województwa śląskiego.

- To pierwsza w kraju umowa na tak długi, obejmujący pięć lat, okres - podkreśla Jan Tereszczuk, dyrektor spółki PKP Przewozy Regionalne.

- To początek renesansu kolei w naszym województwie - przekonuje wicemarszałek województwa Jarosław Kołodziejczyk. - Dzięki tej umowie na początku nowego roku pojawi się nowa relacja kolejowa, a poza tym tabor wzbogaci się o cztery zupełnie nowe pociągi - dodaje.

Pasażerowie się cieszą

W ciągu pięciu lat samorząd przekaże spółce Przewozy Regionalne ponad 510 mln zł. Pod koniec stycznia pojawi się nowa linia: 42 pociągi będą jeździć między Bytomiem a Gliwicami. Pasażerowie już zacierają ręce.

- Cieszy mnie ta wiadomość, bo dojeżdżam do Gliwic codziennie na studia - mówi nam Nina Chrzanowska (22 l.), studiująca w Gliwicach architekturę. -ĘPociągów do Gliwic i z powrotem jest mało, zwłaszcza wieczorami. Z kolei w godzinach porannych często jest spory tłok - dodaje studentka.

Kolej zapewnia, że nowe połączenie stanie się konkurencyjne dla innych środków komunikacji. - Bilet na trasie Bytom-Gliwice będzie kosztował w jedną stronę tylko 3 zł -Ęzapowiada Jan Tereszczuk.

Kolejną nowością jest zwiększenie kursów pociągów na linii Tychy-Katowice. W przyszłym roku trasę będą obsługiwać 92 składy. - W nowym rozkładzie jazdy pojawią się w sumie 134 nowe kursy - wylicza Jan Tereszczuk.

Przewozy Regionalne i Urząd Marszałkowski mają szczegółowo opracowywać umowy co roku. W nich będą określane rozkłady jazdy, czy powstawanie nowych połączeń. W przyszłości region ma być podzielony na trzy strefy.

Będzie nowy bilet?

- Myślimy o wprowadzeniu nowego biletu, który byłby bardzo rozbudowany. Koncepcja jeszcze powstaje, ale mamy zamiar tak zorganizować połączenia i strefy, żeby pasażerowie oszczędzali czas i pieniądze - mówi Jarosław Kołodziejczyk.

Śląsk to największa sieć połączeń kolejowych w całym kraju. -ĘTo nasz największy klient - podkreśla Jan Tereszczuk. - Nie boimy się konkurencji. Postaramy się być po prostu najlepsi. Już teraz najwięcej ze zmodernizowanych elektrowozów zostało skierowanych do obsługi linii na Śląsku - zapewnia dyrektor Tereszczuk.

Umowa pomiędzy PKP Przewozy Regionalne a Urzędem Marszałkowskim ma obowiązywać do końca 2012 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki