Oczywiście zawsze powinniśmy mieć opony w jak najlepszym stanie. Jeśli jednak już mamy opony o różnym stopniu zużycia, to wbrew powszechnym opiniom, te lepsze powinniśmy zakładać na oś tylną. Zasada zachowania samochodu jest bowiem taka, że tylna oś stabilizuje pojazd, a nadsterowność, czyli uciekający tył, jest zawsze trudniejszy do opanowania. Potwierdzają to próby Szkoły Auto wykonane na tzw. szarpaku wywołującym poślizg samochodu - słabsze opony z tyłu to najgorsze rozwiązanie z możliwych!
Wiedza polskich kierowców o wpływie opon na bezpieczeństwo jazdy ciągle jest niewystarczająca, a przecież dobra opona zawsze oznacza dobre prowadzenie pojazdu.
Dlatego warto dbać o stan naszych opon. Warto również pamiętać o zalecanym przez producenta ciśnieniu w ogumieniu naszego samochodu, bo warunkuje ono prawidłowe działanie systemów ABS i ESP.