Komunikat wydany przez UOKiK jest jednoznaczny: "Do UOKiK napływają liczne skargi konsumentów na dokonaną przez ITI Neovision wobec abonentów n jednostronną zmianę ceny oraz oferty programowej - polegającą na wprowadzeniu oferty nc+. Ze skarg wynika, że gdy konsument nie zrezygnuje do 19 kwietnia z dotychczasowej umowy, zostanie ona od 1 maja automatyczne zastąpiona ofertą nc+ obowiązującą przez 18 miesięcy. Analiza skarg dała podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko spółce ITI Neovision 2 kwietnia 2013 roku"
Na co dokładnie skarżyli się nowi klienci nc+ i jakie zapisy nie spodobały się UOKiK?
W całej aferze nc+ chodzi głownie o to, że dotychczasowi abonenci "platformy n" nie mogą zostać przy aktualnej ofercie, mimo, że podpisywali umowy na czas określony. Mogą albo przyjąć nowe warunki, albo zrezygnować - wówczas jednak nie zostaną im zwrócone poniesione do tej pory wydatki np. na sprzęt.
Tymczasem UOKiK podkreśla, że "zawierając umowę na czas oznaczony mamy prawo do jej realizacji na niezmiennych warunkach do końca obowiązywania kontraktu".
NC+ pod lupą UOKiK - BO KLIENCI SIĘ SKARŻĄ!
Niezadowoleni klienci nc+ dopieli swego, przynajmniej jeśli chodzi o zainteresowanie sprawą UOKiK. Urząd wszczął postępowanie w sprawie zmiany oferty programów i ceny dla byłych już klientów platformy n.