Zgodnie z projektem - pisze "Gazeta Prawna" - zakazana będzie również reklama i promocja piwa za pośrednictwem stron internetowych adresowanych do małoletnich odbiorców, w komunikatorach elektronicznych oraz na portalach społecznościowych. Za złamanie zakazu ustawodawca przewiduje wysokie kary, nawet do miliona złotych.
Projekt wprowadza również całkowity zakaz reklamy piwa przed godz. 23, obejmujący informacje o sponsorowaniu imprez. Poza tym piwa nie będzie można reklamować na słupach i tablicach ogłoszeniowych.
Zmiany zaproponowała grupa senatorów z PO, PSL i PiS. Projekt jest już po pierwszym czytaniu. Zaostrzenie przepisów popiera rzecznik praw dziecka oraz Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Przeciwna zmianom jest branża piwowarska i alkoholowa.
Zdaniem Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce projekt jest niekonstytucyjny. Problemem nie jest reklama piwa, lecz dostępność alkoholu dla nieletnich. Rada Etyki Reklamy wyjaśnia, że spośród wpływających do niej skarg konsumentów mniej niż 1 proc. dotyczyło reklam piwa.