Czują się oszukani, bo miasto szukając oszczędności w budżecie, zrezygnowało z większości obiecywanych im inwestycji: Trasy Tysiąclecia, Trasy Świętokrzyskiej, modernizacji ul. Łodygowej i św. Wincentego. Na rozwój prawobrzeżnej Warszawy pójdzie nie 5, ale 3,7 miliarda złotych.
Powody drakońskich cięć prezydent miasta przedstawi dziś stołecznym radnym. My publikujemy jej odpowiedzi na zarzuty mieszkańców. Jutro zamieścimy kolejne.
Nie można dostać się do centrum
Pani Ewo!
Wiem, że przejazd z Pragi do Śródmieścia może być trudny, codziennie pokonuję trasę ze wschodnich części miasta do centrum. Jedynym lekarstwem na te bolączki jest budowanie kolejnych mostów i wprowadzanie udogodnień dla komunikacji zbiorowej, takich jak specjalny pas ruchu dla komunikacji miejskiej na Trasie W-Z. Ratusz zaczął budować most Północny i kończy formalne procedury, które są niezbędne do budowy centralnego odcinka II linii metra. Jeżeli dodamy do tego przygotowywaną przez miejską spółkę budowę mostu Krasińskiego, modernizowanie torów na ul. Targowej i Zielenieckiej planowane na przyszły rok oraz budowę połączenia tramwajowego na Tarchomin - to widać skalę zmian, jakie zajdą po prawej stronie Warszawy w ciągu następnych kilku lat. Jestem pewna, że ułatwią one przejazd na lewą stronę Wisły.
Brak inwestycji w edukację
Panie Leszku!
Edukacja najmłodszych mieszkańców Pragi jest dla mnie bardzo ważna. Budujemy nowe boiska, sale gimnastyczne, przedszkola, modernizujemy już istniejące. Od września dzieci korzystają już z nowoczesnej hali sportowej przy szkole na ul. Kowieńskiej, grają na Orliku na Pradze-Południe, jeszcze w tym miesiącu będą trenować także na Orliku na Pradze-Północ. Zaczęły się prace na Syrence (czyli zespole otwartych boisk) przy ul. Namysłowskiej. Tylko w tym roku przeznaczyliśmy ponad 13 mln zł na remonty szkół i przedszkoli. Dobra edukacja to nie tylko inwestycje w budynki oświatowe, to także pomoc w organizacji zajęć po szkole dla dzieci. Dlatego wspieramy ciekawe inicjatywy, dzięki którym najmłodsi mogą rozwijać swoje pasje i uczestniczyć w zajęciach. Są to projekty kulturalne, edukacyjne, zajęcia świetlicowe czy sportowe.
Miasto zaniedbało Pragę, ulice i chodniki nie są remontowane
Pani Anno, Pani Alicjo, Panie Pawle!
Wydobycie prawej strony Warszawy z inwestycyjnego dołka to dla mnie priorytet. Od początku mojej kadencji wyremontowaliśmy tu ok. 130 km ulic. To przede wszystkim z myślą o mieszkających po prawej stronie warszawiakach miasto buduje najważniejsze inwestycje komunikacyjne - most Północny i II linię metra. Biorąc to pod uwagę, do 2013 roku na Pradze wydamy 6,4 mld zł. Dzięki temu oprócz metra i mostu zmodernizujemy ulice: Modlińską i Marywilską na Białołęce, Wybrzeże Szczecińskie czy Francuską, zaczniemy budowę Trasy Świętokrzyskiej. Zbudujemy cztery parkingi "parkuj i jedź" oraz nowy wygodny dworzec autobusowy przy ul. Lubelskiej. Mieszkańcy i turyści będą mogli odwiedzić Muzeum Warszawskiej Pragi i nowy dom orkiestry Sinfonia Varsovia. Jak widać - Praga ożyje.