Oszczędzimy na rachunkach
Choć 1 września obniżona zostaje cena gazu, to nie zmieniają się jednak wysokość abonamentu, ani opłaty związane z transportem gazu. W związku z powyższym oraz uwzględniając zróżnicowanie cen i stawek opłat w różnych grupach taryfowych oznacza to, że rachunki rodzin używających gazu do gotowania będą niższe o 3,1 proc.
Osoby używające gazu do podgrzewania ciepłej wody użytkowej zapłacą o 4,1 proc. mniej. Najbardziej obniżkę odczują te rodziny, które gazem ogrzewają swoje domy – ich rachunki będą niższe aż o 4,5 proc. Obniżki wprowadzone w taryfie były możliwe dzięki temu, że spadają ceny gazu na rynkach hurtowych.
Więcej zmian dla klientów
Klienci, którzy zadeklarowali rozliczanie w grupie taryfowej 12T i podają indywidualnie odczyty zgodnie z deklaracją w określonych terminach czyli: na 10, 20, lub ostatni dzień miesiąca, będą mieli pełną dowolność co do wyboru daty przekazania odczytu. To bardzo wygodne rozwiązanie, bo dzięki niemu klienci sami decydują o terminie płatności faktury za gaz w danym miesiącu.
Warto jednak wiedzieć, że jeśli nie przekażemy odczytu do ostatniego dnia miesiąca, PGNiG Obrót Detaliczny będzie musiało wystawić nam rozliczenia na podstawie odczytu szacowanego na ostatni dzień miesiąca.
Dobry partner w biznesie
Powodów do narzekania nie mają także biznesowi odbiorcy gazu. Spółka prowadzi bowiem działania zmierzające do zaproponowania im jak najniższych cen. W poprzednim kwartale zaproponowała tej grupie klientów programy rabatowe na II półrocze 2015 roku oraz na rok 2016. Wprowadziła także od 1 lipca 2015 do końca roku dla wszystkich klientów biznesowych rabat w wysokości 5 proc.
Mało tego, PGNiG Obrót Detaliczny wprowadził zmianę taryfy w pierwszym możliwym terminie – już 1 września, choć zgodnie z prawem spółka ma na to aż 45 dni, czyli mogłaby obniżyć ceny na swój produkt dopiero pod koniec tego miesiąca.
Z myślą o klientach
PGNiG Obrót Detaliczny dostosowuje się do zmian rynkowych i zmieniających się kosztów pozyskania paliwa gazowego. Proponuje swoim klientom nie tylko elastyczne ceny, ale również różnorodne rozwiązania usprawniające obsługę. Do dyspozycji mamy zespół Doradców Klientów Biznesowych, sieć Biur Obsługi Klienta, funkcjonalności na stronie internetowej i telefoniczne centrum obsługi, w którym konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące świadczonych usług.
Do dyspozycji mamy także rożne rozwiązania dostępne za pośrednictwem internetu. Jednym z nich jest e-BOK. Dzięki tej usłudze można mieć aktualne informacje dotyczące rozliczeń za paliwo gazowe. Możemy sprawdzić aktualną kwotę do zapłaty, saldo rachunku, termin płatności, wykres zużycia gazu. By mieć dostęp do tej usługi, trzeba się zalogować na stronie www.oferta.pgnig.pl. Osoby korzystające z usługi e-BOK mogą się także zdecydować na eko-fakturę, czyli wysyłaną drogą internetową.