Poza granicami kraju jest w tej chwili dokładnie 1064 klientów Orbisu. To uczestnicy wycieczek do Grecji, Turcji, Hiszpanii i na Maltę. 80 osób jeszcze w środę wróci do Polski – to powroty planowane. Pozostali będą mieli zapewniony powrót najszybciej jak to możliwe, czyli jak tylko biuro uzgodni terminy z przewoźnikami.
Co z wycieczkami, które zostały odwołane?
- Kwota ubezpieczenia jest wysoka i nie przewidujemy, żeby nie starczyło pieniędzy – zapewniał na antenie telewizji TVN24 Michał Olbrychowski z biura prasowego Orbis Travel.
Przeczytaj koniecznie: Orbis Travel ogłosił upadłość – do kraju musi wrócić tysiąc turystów, 80 osób już w środę. Działają infolinie
Odpowiedział w ten sposób na pytanie, czy i jak biuro będzie zwracać pieniądze za wycieczki, które zostały anulowane. W tej chwili wygląda więc na to, że wszystkie zaliczki i przedpłaty będzie można odzyskać w pełnym wymiarze. Czy tak będzie rzeczywiście, okaże się jednak dopiero gdy do Polski wrócą klienci Orbis Travel.
Odszkodowania za nieudany urlop
Pozostaje jeszcze kwestia odszkodowania, o które mogą ubiegać się ci, których urlop został przerwany. Najprawdopodobniej będą oni musieli dochodzić swoich praw w sądzie.
Urząd Marszałokwski – odpowiedzialny w tym momencie za sprowadzenie wszystkich Polaków do kraju – już zaznaczył, że nie odpowiada on za niedopełnienie umów. Wnioski o zwrot kosztów nieudanej wycieczki trzeba się zatem kierować bezpośrednio do biura.
Telefony informacyjne dla turystów Orbis Travel:
|