Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". ZTM już w piątek zaprezentował wskazówki jak korzystać z bramek wejściowych, które wyglądają nieco inaczej niż te w I linii.
"Wystarczy przyłożyć kartę lub wsunąć bilet, a szklane płyty otworzą się same. (...) Wchodząc na stację trzeba skierować się do bramki oznaczonej zieloną strzałką. Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne. Po przyłożeniu karty do czytnika od razu rozsuną się szklane płyty, otwierając tym samym przejście. Oczywiście do podziemnej kolejki można wejść również przy użyciu biletu kartonikowego. Dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami czy podróżnych z większym bagażem na każdej stacji są szersze bramki" - poinformował ZTM.
Pierwsze naziemne prace związane z II linią metra rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.
Zobacz: Warszawa. Metro w niedzielę w poniedziałek rewolucja
Zapisz się: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail