Często to właśnie od piwa zaczynają się późniejsze problemy nastolatków. Plagą jest w Polsce sprzedawanie wyrobów alkoholowych nieletnim. W walkę z tym problemem od 2003 roku włączony jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Bo browarnicy mają poczucie odpowiedzialności - tłumaczy dyrektor zarządu związku, Danuta Gut.
Od pięciu lat tworzą kampanię "Alkohol-nieletnim dostęp wzbroniony". Chcą dotrzeć do sprzedawców i uświadomić im, że sprzedaż piwa nieletniemu jest przestępstwem.
Za sprzedaż alkoholu osobie poniżej 18. roku życia grozi grzywna do 500 złotych, a właściciel sklepu lub lokalu, w którym doszło do złamania prawa, może stracić koncesję. Straż miejska i policja nie są jednak w stanie kontrolować wszystkich takich miejsc. Muszą to robić też inni klienci.
Bo, żeby walka ze sprzedażą alkoholu nieletnim przyniosła efekty, muszą się w nią zaangażować wszyscy.