PKP Intercity wyda do 2030 r. 24,5 mld zł na unowocześnienie floty, a na przyjazne środowisku stacje postojowe – 2,6 mld zł. Do tego czasu pociągi PKP Intercity zostaną w dużym stopniu wymienione. Po szynach będą jeździły nowe lub zmodernizowane pojazdy.
Oferta biletowa zostanie uproszczona tak, by łatwiej było kupić bilet w najniższej oferowanej cenie.
W najbliższym czasie PKP Intercity planuje m.in.:
- wprowadzić nowoczesną aplikację mobilną do zakupu biletów,
- uruchomić program lojalnościowy,
- uruchomić platformę multimedialną na pokładach pociągów,
- wprowadzić nowoczesny system sprzedaży biletów,
- rozwijać zdalne kanały sprzedaży.
Dzięki inwestycjom standardem staną się podróże z prędkością 160- 250 km/h, co pozwoli skrócić czasy przejazdów. Pociągi znacznie więc przyspieszą, ponieważ obecnie większość z nich kursuje z prędkością 120–160 km/h. PKP Intercity dąży do ujednolicenia usług i oferty tak, aby w pespektywie 2030 roku móc zaproponować pasażerom wysoki standard podróży. Normą we wszystkich pociągach przewoźnika ma być m.in.:
- klimatyzacja,
- gniazdka elektryczne,
- dostęp do usługi gastronomicznej,
- możliwość skorzystania z wi-fi oraz platformy multimedialnej,
- ułatwienie dostępu dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej możliwości poruszania się,
- miejsca specjalne dla opiekunów z dziećmi,
- miejsca do przewozu rowerów.
Podróżować będziemy pociągami trzech kategorii: ekonomicznej, średniej oraz wysokiej.
Pociągi kategorii wysokiej zapewnią połączenia między największymi miastami (w sezonie także do popularnych miejscowości turystycznych) i z najkrótszym czasem przejazdu, szybszym od samochodu i konkurencyjnym wobec samolotu. Połączenia będą obsługiwane elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT), mogącymi jeździć z prędkością maksymalną 250 km/h.
Pociągi kategorii średniej połączą główne aglomeracje, będą zatrzymywać się w mniejszych ośrodkach i kursować za granicę. Ta kategoria będzie obsługiwana przez klasyczne składy wagonowe o maksymalnej prędkości 200 km/h.
Pociągami kategorii ekonomicznej będzie można podróżować pomiędzy głównymi aglomeracjami. Składy będą się zatrzymywać w mniejszych miastach i miejscowościach. Korzystać tu będziemy z elektrycznych zespołów trakcyjnych, hybrydowych zespołów trakcyjnych, składów typu push-pull oraz klasycznych wagonowych, które będą jeździć z maksymalną prędkością do 200 km/h.
PARTNEREM MATERIAŁU JEST PKP INTERCITY