PKP Intercity kupi nowe pociągi!

i

Autor: materiały prasowe

PKP Intercity kupi nowe pociągi!

2017-12-21 1:00

Nowoczesne pojazdy Pendolino, Flirt3 czy PesaDART - PKP Intercity ma już w swoim parku taborowym komfortowe pociągi. To jednak nie wszystko. Do 2023 roku przewoźnik planuje przeznaczyć ponad 7 mld zł na modernizację i zakup taboru. Będzie to największy w historii Spółki program taborowy, przewidujący zakup nowychlokomotyw i wagonów, a także unowocześnienie już posiadanych.

Nowość na torach – wagony COMBI

PKP Intercity planuje przedsięwzięcie na wielką skalę. Plan przewoźnika zakłada modernizację ponad 700 wagonów i zakup 185 nowych. Do taboru dołączą nowe wagony: 1 i 2 klasy, przedziałowe, bezprzedziałowe, gastronomiczne oraz do przewozu rowerów. Absolutną nowością mają być wielofunkcyjne wagony COMBI, przystosowane do potrzeb różnych grup pasażerów, zwłaszcza tych, którzy mają szczególne potrzeby, np. rodziny z dziećmi, podróżni z niepełnosprawnościami.

Więcej szybszych pociągów

PKP Intercity planuje też zakup 19 elektrycznych zespołów trakcyjnych, z których część będzie mogła rozwijać prędkość powyżej 200 km/h. Spółka kupi również 118 nowych lokomotyw i unowocześni 200 pojazdów. Część z ich będzie dostosowana do prędkości 200 km/h i wyższej. Nie zapomniano też o udoskonaleniu stacji postojowych.

Wysoki komfort podróży

Zarówno wagony jak i elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) wyposażone będą w WiFi, wygodne fotele, klimatyzację oraz udogodnienia dla rodzin czy rowerzystów. Będą przystosowane również do potrzeb osób z niepełno sprawnościami – poruszających się na wózkach czy niewidzących lub niedowidzących.

Zdaniem podróżnych

Kiedyś nie lubiłam jeździć pociągiem. Kolejki po bilety, duszne przedziały, długo trwająca podróż – to wszystko zniechęcało. Ale teraz to zupełnie co innego. Bilet kupuje przez internet, rozsiadam się wygodnie w miłym, czystym otoczeniu I czas jazdy mija mi niepostrzeżenie – mówi Magdalena z Krakowa, lat 45. – Bardzo lubię te nowe bezprzedziałowe wagony, wbrew pozorom ma się w nich większą prywatność, niż w kilkuosobowych przedziałach. Jeżdżę w interesach po całej Polsce. Wybieram pociągi, ponieważ w trakcie podróży mogę pracować. Podłączam laptopa do gniazdka, łączę się z Siecią Wi-Fi i dzięki temu jestem doskonale przygotowany na spotkania biznesowe. Poza tym czas podróży koleją znacznie się skrócił, coraz więcej jest szybkich, nowoczesnych pociągów. Nie musze martwić się o korki na drogach, pogodę – twierdzi Jerzy z Gdańska, lat 37. – Zwiedzam Polskę na rowerze, ale niestety czasem brakuje mi czasu, by na dwóch kółkach dojechać w odległe zakątki kraju. Dlatego część drogi przebywam pociągami i bardzo podoba mi się, że w nowych wagonach przewidziano miejsce na przewożenie rowerów. Oby takich pociągów było coraz więcej – mówi Rafał z Wrocławia (24 l.).

POCIĄGI ZESTAWIONE Z NOWEGO TABORU BĘDĄ JEŹDZIĆ M.IN. PO TYCH TRASACH


EFEKTY PROGRAMU TABOROWEGO

80 proc. pociągów PKP Intercity po zakończeniu programu będzie zestawionych z nowego lub zmodernizowanego taboru.
Około 80 proc. taboru pasażerskiego będzie wyposażone w gniazdka elektryczne.
94 proc. wagonów będzie posiadało klimatyzację,
Co najmniej 77 proc. taboru będzie posiadało dostęp do internetu.
100 proc. pociągów zostanie przystosowanych do potrzeb pasażów z niepełnosprawnościami.
Ponad 70 proc. wagonów i elektrycznych zespołów trakcyjnych PKP Intercity będzie mogło poruszaćsię z prędkością 160 km/h lub wyższą.

 

 

Materiał powstał we współpracy z PKP Intercity

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki