Rozszerzenie oferty Promo na wszystkie pociągi sprawia, że bilety na połączenia IC i TLK będą podzielone teraz według pięciu poziomów promocji, a nie trzech, jak do tej pory. Promo ma pięć poziomów cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 45 (bilety tańsze o 45 proc. od ceny bazowej), Promo 30 (tańsze o 30 proc.) i Promo 15 (tańsze o 15 proc.).
Podróże mogą być tańsze niż do tej pory
Dzięki nowej ofercie ogólnodostępne staną się bilety w cenach niższych niż do tej pory. Na najpopularniejszych trasach, takich jak z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta, Katowic czy Poznania, ceny biletów będą zaczynać się od 19 zł. Do tej pory najtańsze bilety promocyjne w tych relacjach kosztowały ok. dwa razy tyle. Z kolei podróże ze stolicy do Łodzi, Lublina czy Białegostoku będą możliwe już za 14 zł.
Teraz promocyjne bilety na wszystkie pociągi PKP Intercity będą dostępne na różnych etapach sprzedaży – po jej uruchomieniu, na kilkanaście dni przed podróżą, jak i na kilka dni przed odjazdem pociągu, a nawet w dniu podróży.
Tańsze bilety na pierwszą klasę
Bilety w promocyjnych cenach obejmą zarówno pierwszą, jak i drugą klasę. Oferta Wcześniej obowiązywała tylko w drugiej klasie, więc dzięki zmianie oferty na Promo podróżowanie w wyższym standardzie stanie się tańsze. Bilety będą dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym także u konduktora w pociągu.
Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie będzie już zależna od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet, na czym bazowała oferta Wcześniej, a od popularności danego pociągu. Czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet.
Odpowiedź na zmieniające się trendy w podróżowaniu
Ostatnie dwa lata przyczyniły się do zmiany sposobu, w jaki Polacy planują wyjazdy. Jak pokazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie PKP Intercity, 73 proc. Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem. 64 proc. respondentów deklaruje, że znacząco niższa cena biletu skłoniłaby ich do wyboru pociągu wyjeżdżającego w mniej popularnym terminie, np. w środku tygodnia.
Partnerem materiału jest PKP INTERCITY