Chodzi o tzw. Bilet Świąteczny. Sprzedaż ruszyła już 16 listopada i potrwa do 2 stycznia. Z 30 proc. obniżki ceny biletu mogą skorzystać tylko pasażerowie, którzy kupią go najwcześniej na miesiąc, najpóźniej na 8 dni przed podróżą. Promocja obowiązuje nie tylko na bilety kupione w kasach PKP, ale też przez internet. Sprzedawane są bez ograniczeń, zarówno w I, jak i II klasie i obejmują wszystkie pociągi Express InterCity oraz Express (nie obowiązują w TLK). Dodatkowo uwzględniane są wszystkie standardowe ulgi i zniżki. Promocja dotyczy podróży między 1 grudnia 2012 roku a 10 stycznia przyszłego roku.
I tak Bilet Świąteczny na trasie Warszawa - Zakopane ma kosztować nie 110, ale 76 złotych. Za podróż ze stolicy do Wrocławia nie będzie można zapłacić 78 zł, zamiast 115 zł. Z Gdańska do Krakowa pojedziemy o 40 zł taniej (85 zł). A bilet na trasie Warszawa - Kraków zamiast 107 zł, będzie kosztował 72 zł.
To nie koniec gestów w stronę pasażerów. W tym roku Intercity rozwinęło też usługę sprzedaży internetowej. Teraz zamiast drukować kupiony w sieci bilet, wystarczy pokazać go konduktorowi na ekranie smartfona lub tabletu.
PKP zapowiada też, że przez kolejne trzy lata chce wydać na inwestycje aż 30 miliardów zł. Tyle będzie kosztowało wprowadzenie programu "Twoja kolej!". W jego ramach kolej kupi 300 zupełnie nowych składów. Wszystkie z klimatyzacją, Wi-Fi i gniazdkami na pokładzie. Już w styczniu przyszłego roku na tory wyjedzie prawie 70 zmodernizowanych wagonów.
Pasażerowie najbardziej czekają jednak na zapowiadany superszybki pociąg. Pendolino pędzące nawet 200 km/h ma wozić pasażerów już za 2 lata.
Ma też poprawić się bezpieczeństwo podróżujących. W pociągach pojawi się więcej SOK-istów. Kolej obiecuje jeszcze, że w niepamięć pójdzie niedługo obrazek brudnego przedziału czy podartych foteli. Ma być też punktualnie a stali klienci doczekają się kart lojalnościowych.
PKP rozdaje ŚWIĄTECZNE PROMOCJE. Dużo tańsze bilety - SPRAWDŹ, co trzeba zrobić
Polskie koleje od dłuższego czasu nie cieszą się dobrą sławą. Brudno, ciasno, niepunktualnie - to główne zarzuty pasażerów. PKP postanowiło zadbać o poprawę wizerunku i zapowiada rewolucyjne zmiany. Zaczyna od świątecznych obniżek na bilety. Będzi można oszczędzić nawet 30 proc. ceny.