Pociągi PKP Intercity jeszcze bardziej punktualne. Nowy rozkład jazdy: krócej i bardziej komfortowo

i

Autor: Shutterstock

Podróżni wybierają Intercity

2016-01-25 15:11

Rok 2015 był bardzo udany dla PKP Intercity. Wzrosła liczba pasażerów i zarobki firmy, zdecydowanie poprawił się komfort jazdy oraz punktualność pociągów, a Pendolino okazało się hitem. Rok 2016 ma być jeszcze lepszy.

W ubiegłym roku aż 31,2 milionów pasażerów wybrało podróż pociągiem Intercity, a to aż 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Pociągami Intercity jeździ coraz więcej rodzin (wzrost o 61 proc.), studentów (o 34 proc) i seniorów (o 116 proc.). Prezes zarządu PKP Intercity Jacek Lenkiewicz szacuje, że w tym roku pasażerów będzie jeszcze więcej, nawet o 20 proc.

Ubiegły rok to także sukces finansowy Spółki. Jej przychody wyniosły 1,53 miliarda złotych, to jest o 266 milionów więcej niż w roku poprzednim. Jeśli pomyślne prognozy potwierdzą się, a statystyki ze stycznia pokazują, że mają dużą szansę, to w 2016 roku PKP Intercity zarobi najwięcej w całej swojej historii!
Jednak wzrost liczby pasażerów i wysokie wyniki finansowe to nie przypadek. Biorą się przede wszystkim z rosnącej jakości usług Spółki. Pociągi PKP Intercity są coraz bardziej komfortowe – na tory wyjechało nie tylko Pendolino, czyli luksusowy ekspress, ale także na zwykłych trasach pojawiły się nowoczesne pociągi Dart i Flirt. Coraz więcej wagonów jest zmodernizowanych. Jedzie się więc wygodniej, ciszej, czyściej i przyjemniej.

Bardzo poprawiła się także punktualność pociągów i wyniosła w ubiegłym roku 81 proc. (w 2014 r. było to 76 proc.). Oczywiście wciąż daleko jej do doskonałości, ale warto zwrócić uwagę, że nie odstaje ona od standardów renomowanych światowych firm. Punktualność kolei niemieckich to 76 proc., belgijskich – 88 proc. Spóźniają się też samoloty – np. punktualność British Airways to 79 proc., linia Qatar – 74 proc., Emirates – 68 proc., a Ryanair – 90 proc.

Poprawiła się bardzo obsługa klienta, szybkość załatwiania reklamacji. Coraz lepiej działa strona internetowa służąca do zakupu biletów i planowania podróży. Ma też coraz więcej funkcjonalności. Rośnie liczba zwolenników aplikacji mobilnej.

A co nas czeka w tym roku? Więcej nowoczesnych i zmodernizowanych pociągów oraz coraz lepsza obsługa pasażera. W Internecie będzie można kupić bilet na przewóz dodatkowego bagażu, roweru oraz pupila, pojawią się też bilety z przesiadką. Będzie więcej połączeń, skorzystamy także z programu lojalnościowego. Na pokładach pociągów uzyskamy jeszcze lepszy dostęp do WIFI, otrzymamy także dostęp do różnego rodzaju rozrywki.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają