Początek sierpnia zapowiada się wyjątkowo upalnie. Wydawać by się mogło, że z tego powodu koncerny piwowarskie są bardzo zadowolone. Jak się jednak okazuje, wysokie temperatury nie zachęcają Polaków do picia piwa.
>>> Piwo Lech Free wycofane ze sprzedaży
- Dobra pogoda jest najlepszym dyrektorem sprzedaży w browarach. Jednak kiedy termometry wskazują 37-38 stopni to sprzedaż piwa znacząco spada - tłumaczy dziennikarce Polskiego Radia Danuta Gut ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. Ale nie tylko upały nie sprzyjają sięganiu po piwo. - Optymizm konsumencki bardzo się obniżył. Ta atmosfera unoszącego się kryzysu powoduje, że konsumenci piwa również powściągliwie robią zakupy.
W mionym roku Polacy wypili 38 milionów hektolitrów piwa, tym samym wydając na nie ponad 21 miliardó złotych. Ten rok dla koncernów piwowarskich będzie znacznie gorszy.