zppp browary polskie

i

Autor: materiały prasowe

Warto wiedzieć

Polacy piją mniej piwa z %

2025-01-10 0:07 Materiał sponsorowany

Sprzedaż piwa w Polsce od kilku lat spada, wyjątek stanowi segment piw bezalkoholowych, który rośnie w tempie dwucyfrowym. Ten trend jest widoczny od 2018 r. Sprzedaż piwa bezalkoholowego w Polsce w 2024 r. wzrosła o ponad 17% – prawie co 10. kupione piwo nie miało procentów, mimo że piwa bezalkoholowe bywają droższe od swoich alkoholowych odpowiedników.

Polacy ograniczają spożycie alkoholu

Trend świadomego ograniczania spożycia alkoholu na stałe wpisał się już we wzorce zachowań polskich konsumentów – zwłaszcza tych młodszych. Dziś praktycznie wszyscy browarnicy warzą piwa bezalkoholowe, które nie ustępują smakiem i jakością swoim alkoholowym odpowiednikom. Polska jest jednym z największych producentów piw 0,0% w Europie – podkreśla Bartłomiej Morzycki ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. – Już jedna czwarta reklam piwa promuje napoje bez procentów – właśnie po to, aby umacniać ten trend, który mocno wspieramy jako branża.

Aż 40% Polaków przyznaje, że pije mniej niż wcześniej*. To powoduje, że sprzedaż piwa w Polsce z roku na rok spada. Od 2018 r. polski rynek piwa skurczył się o ponad 6 mln hl. Rozwój piw bezalkoholowych jest więc sposobem na dostosowanie się do zmian rynkowych i nowych trendów konsumenckich oraz szansą dla browarów i ich dostawców na utrzymanie produkcji i miejsc pracy.

Rewolucja 0,0% dla zdrowia

Dlaczego Polacy rezygnują z procentów? Wiele osób stawia na zdrowy tryb życia i chce być w pełni dyspozycyjnych każde go dnia. Rośnie także świadomość zagrożeń płynących z ryzykownego spożywania alkoholu. Takie osoby szukają sposobów na redukcję spożycia procentów lub całkowicie eliminują alkohol ze swojej diety i dla wielu z nich piwo bezalkoholowe jest idealną alternatywą. W Polsce całkowite spożycie alkoholu spada i w 2023 r. osiągnęło najniższy poziom od 2006 r. (według oficjalnych danych Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom). Nie ma wątpliwości, że przyczyniła się do tego rosnąca popularność piw 0,0%, które zastępują piwa alkoholowe.

zppp browary polskie

i

Autor: materiały prasowe

Czym jest trend NOLO?

NoLo” to skrót od angielskich słów „No alcohol, low alcohol” (czyli „bez alkoholu,mniej alkoholu”). Określa trend związany z ograniczaniem spożycia napojów alkoholowych, rezygnacją z nich bądź wyborem produktów z mniejszą zawartością procentów. Piwo 0,0% jest całkowicie pozbawione alkoholu – nie można się nim upić. Piwo o niewielkiej zawartości alkoholu (ok. 0,5%) spotyka się dziś dużo rzadziej i powstaje ono głównie w mniejszych browarach. Piwo bezalkoholowe jest najbardziej popularnym napojem w kategorii NoLo. To dlatego, że piwo bezalkoholowe pozostaje piwem – zachowuje wszystkie walory smakowe i odżywcze.

zppp browary polskie

i

Autor: materiały prasowe

Co Polki i Polacy myślą o piwie bezalkoholowym?**

  • Orzeźwia i zaspokaja pragnienie (86% i 82%)
  • Jest smaczne (80%)
  • Jest bezpieczne dla zdrowia (60%)
  • Pasuje na rodzinne spotkania i grilla/piknik (89% i 91%)

*Badanie „Identyfikacja trendów w spożyciu napojów alkoholowych i bezalkoholowych w Polsce” przeprowadzone w listopadzie 2024 r. przez SW Research.

** Badanie DIY na platformie Omnisurv by IQS z lipca 2022 r.

ZPPP Browary Polskie

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki