Nielsen Polska, na zlecenie "Dziennika Gazety Prawnej", przeprowadził badania z których wynika, że 2019 r. jest drugim z rzędu, w którym sprzedaż napojów spirytusowych rośnie. Co więcej, tempo to jest nawet większe! Jak czytamy: - Dynamika osiągnięta do końca czerwca już kilkukrotnie przekracza tę z pierwszego półrocza 2018 r., ale też z całego ubiegłego roku. Polacy wypili ponad 143 mln litrów mocnego alkoholu, o 6,7 proc. więcej niż przed rokiem. Wydali na niego 7,3 mld zł, czyli 8,89 proc. więcej niż w tym samym czasie 2018 r.
Eksperci w tym kontekście zwracają uwagę, że na polskich stołach i w polskich gardłach wyraźnie widać renesans wódki. Tylko w tym roku, od stycznia do czerwca, Polacy kupili jej 122,9 mln l, wydając ponad 5,86 mld zł. Oznacza to wzrost względem ubiegłego roku odpowiednio o 5,3 proc. i 7 proc. Ich zdaniem wpływ na to może mieć cena tego napoju wyskokowego, która pozostaje bez zmian, choć inflacja rośnie.
Polecany artykuł:
Bardzo sprzyjającym wzrostowi sprzedaży czynnikiem jest fakt, że coraz popularniejsze stają się również butelki o małej pojemności. Szacuje się, że rocznie sprzedaje się ich około miliarda sztuk.
Podkreślono przy tym, że producenci wzrostu popytu upatrują również w poprawie zasobności portfela Polaków. Dodają przy tym, że osoby, które z tym faktem łączą napływ dużej ilości Ukraińców, nie mają racji. Jak wytłumaczył jeden z nich: - Najszybciej rosnącą kategorią pod względem ilości są wódki premium, czyli te, po które konsumenci ze Wschodu nie sięgają – tłumaczy jeden z producentów markowych trunków.