Wódka - zdj. poglądowe

i

Autor: Flickr/Marco Verch

Polacy w 2019 roku piją DUŻO wódki. Oszałamiająca ilość i kwota, jaką na nią wydano

2019-09-04 15:02

Nie jest wiedzą tajemną, że nasz naród uchodzi w świecie za jeden z tych, którzy potrafią się napić. Wciąż jednak przykładowi Rosjanie cieszą się większą estymę w tej kwestii. Sądząc po najnowszych badaniach, Polacy pozostają jednak w tzw. treningu i z roku na roku spożywają coraz więcej mocnych alkoholi. Sądząc po ilości spożytej wódki i pieniędzy, jaką na nią przeznaczamy, można wręcz powiedzieć, że mamy do czynienia z modą na wódkę.

Nielsen Polska, na zlecenie "Dziennika Gazety Prawnej", przeprowadził badania z których wynika, że 2019 r. jest drugim z rzędu, w którym sprzedaż napojów spirytusowych rośnie. Co więcej, tempo to jest nawet większe! Jak czytamy: - Dynamika osiągnięta do końca czerwca już kilkukrotnie przekracza tę z pierwszego półrocza 2018 r., ale też z całego ubiegłego roku. Polacy wypili ponad 143 mln litrów mocnego alkoholu, o 6,7 proc. więcej niż przed rokiem. Wydali na niego 7,3 mld zł, czyli 8,89 proc. więcej niż w tym samym czasie 2018 r.

Eksperci w tym kontekście zwracają uwagę, że na polskich stołach i w polskich gardłach wyraźnie widać renesans wódki. Tylko w tym roku, od stycznia do czerwca, Polacy kupili jej 122,9 mln l, wydając ponad 5,86 mld zł. Oznacza to wzrost względem ubiegłego roku odpowiednio o 5,3 proc. i 7 proc. Ich zdaniem wpływ na to może mieć cena tego napoju wyskokowego, która pozostaje bez zmian, choć inflacja rośnie.

Bardzo sprzyjającym wzrostowi sprzedaży czynnikiem jest fakt, że coraz popularniejsze stają się również butelki o małej pojemności. Szacuje się, że rocznie sprzedaje się ich około miliarda sztuk.

Podkreślono przy tym, że producenci wzrostu popytu upatrują również w poprawie zasobności portfela Polaków. Dodają przy tym, że osoby, które z tym faktem łączą napływ dużej ilości Ukraińców, nie mają racji. Jak wytłumaczył jeden z nich: - Najszybciej rosnącą kategorią pod względem ilości są wódki premium, czyli te, po które konsumenci ze Wschodu nie sięgają – tłumaczy jeden z producentów markowych trunków.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają