Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach oraz Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego w ramach partnerstwa złożyli projekt aplikacji, która umożliwiałaby zgłaszanie problemu, przyporządkowując go do odpowiedniej kategorii, a następnie wysyłając do odpowiedniego funkcjonariusza. - Zgłaszający nie musi się rejestrować, ale jeśli tego nie zrobi, to nie dowie się, czy ta sprawa miała swój dalszy bieg. Będziemy mogli zarejestrować się w prosty sposób, ponieważ wystarczy tylko podać nasz adres mailowy - opowiada asp. sztab. Piotr Jaroch z Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach portalowi dziennikzachodni.pl. Funkcjonariusz, do którego trafi problem poinformuje zgłaszającego, że sprawa została przyjęta. Zarejestrowana osoba zgłaszająca będzie także informowana na bieżąco o podjętych czynnościach. Jeżeli funkcjonariusz uzna, że niezbędny jest kontakt ze zgłaszającym, to również zrobi to za pomocą aplikacji. To tylko jedna z funkcji wchodzących w zakres projektu aplikacji. Oprócz "E-Dzielnicowego" system przewidywałby opcje: "zderzenia drogowe online" oraz "system analityczny zdarzeń drogowych", obie związane z ruchem drogowym i połączone z aplikacjami, dzięki którym użytkownicy otrzymywaliby informację o tym, gdzie doszło do wypadku lub kolizji oraz jakie są objazdy zalecane przez policjantów.
Policja w smartfonie. Powstanie nowa aplikacja!
2016-07-21
12:18
Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach złożyła projekt aplikacji, która pozwalałaby obywatelom na zgłaszanie potrzeb interwencji funkcjonariuszy. Takia aplikacja zakończyłaby wszelkie utrudnienia związane z kontaktowaniem się ze służbami.