Jak wynika z dokumentów złożonych przez Platformę w Państwowej Komisji Wyborczej, partia Donalda Tuska (57 l.) wydała na kampanię wyborczą do PE blisko 18 mln zł. To najwięcej spośród wszystkich partii. Analizując szczegółowo sprawozdanie finansowe, natrafiliśmy na umowę z krakowską Agencją Reklamy "Wenecja" z lutego br. W kampanii wyborczej firma świadczyła usługi z zakresu public relations. Jakie dokładnie? Tego nie wiadomo... Pytany o to skarbnik Platformy Łukasz Pawełek nie odpowiedział na nasze pytania. Wiadomo natomiast, że "Wenecja" za swoją pracę otrzymała 50 tys. zł. Prezesem firmy jest żona wiceministra kultury i byłego skarbnika i sekretarza generalnego PO Andrzeja Wyrobca. On sam zakładał przed laty firmę i był w jej zarządzie. Co ciekawe, to nie pierwszy raz, kiedy firma Wyrobców zarabia na wyborach. Dwa lata temu "Super Express" opisywał, jak z usług agencji korzystali m.in. ówczesny poseł PO Jarosław Gowin (53 l.) czy Jerzy Fedorowicz (68 l.). Pytani, dlaczego akurat wybrali firmę Wyrobca, bronili się, że z jej usług korzystała większość kandydatów startujących w wyborach do parlamentu w okręgu krakowskim z różnych komitetów wyborczych. Chcieliśmy uzyskać wczoraj komentarz do sprawy wiceministra kultury, ale biuro prasowe resortu poinformowało nas, że Wyrobiec nie będzie sprawy komentował.
Zobacz też: Afera podsłuchowa. Platforma Obywatelska odrabia straty
ZAPISZ SIĘ: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail