Porty lotnicze w Polsce priorytetem szturmuje 50 mln osób rocznie

i

Autor: Shutterstock Troska o komfort i bezpieczeństwo pasażera jest priorytetem

Porty lotnicze w Polsce szturmuje 50 mln osób rocznie

2019-09-16 0:00

Polskie lotniska w tym roku mogą obsłużyć ponad 50 mln pasażerów, notując kolejny rok dwucyfrowy wzrost. Mają oni być coraz lepiej obsługiwani. I bezpieczni.

Podstawową misją Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” (PPL) jest troska o dobry poziom usług dla pasażerów i zapewnienie im bezpieczeństwa.

Nowoczesna infrastruktura


Dlatego PPL nie szczędzi środków na zarządzaną przez siebie infrastrukturę lotniskową, w tym na nowoczesne skanery i czujniki używane podczas kontroli bezpieczeństwa czy też kamery i inne urządzenia wykorzystywane do ochrony terenu lotnisk. Tak jest na Lotnisku Chopina, ale spore inwestycje w bezpieczeństwo zostaną poniesione przez PPL również w Porcie Szczecin- -Goleniów, gdzie rozbudowany i zmodernizowany zostanie terminal, przede wszystkim pod kątem rosnącej z roku na rok rzeszy pasażerów. Pod koniec przyszłego roku zaś otwarty zostanie zbudowany od podstaw nowoczesny Port Lotniczy Warszawa – Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 r., gdzie poziom bezpieczeństwa będzie bardzo wysoki i zapewnią je urządzenia najnowszej generacji. Szybciej i bardziej komfortowo

Bardzo ważne jest również poprawianie warunków pobytu pasażerów na lotnisku, którzy czasami oczekują kilka godzin na odlot samolotu. Chodzi o skrócenie czasu odprawy i załatwiania innych formalności przed odlotem, aby pasażer jak najmniej czasu spędzał w kolejkach. Dlatego PPL starają się zapewnić jak najwięcej czynnych stanowisk nadania bagażu i kontroli bezpieczeństwa. Na warszawskim Okęciu od czerwca działają też bramki ABC (Automated Border Control), dzięki którym podróżni mogą przejść samodzielną odprawę graniczną bez kontaktu z funkcjonariuszem Straży Granicznej. Trzeba jednak mieć biometryczny paszport lub e-dowód, ale ponieważ takich dokumentów jest wydawanych coraz więcej, to rośnie także liczba pasażerów korzystających z tego udogodnienia. Pasażerowie przykładają dużą wagę do oferty handlowo-gastronomicznej, a ta na Okęciu jest na coraz wyższym poziomie. Pozytywne efekty przyniosło zlikwidowanie monopolu najemcy powierzchni, co spowodowało, że oferta sklepów i punktów gastronomicznych jest bardziej zróżnicowana i konkurencyjna, dostosowana do oczekiwań pasażerów.

PPL Logo

i

Autor: PPL logo

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają