Dziś wielu z nas woli skorzystać z kanałów samoobsługowych niż złożyć wizytę w oddziale banku – i nic dziwnego. Pozwala to szybko załatwić sprawę za pomocą kilku kliknięć na laptopie lub smartfonie, co jest nie tylko wygodne, ale też pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. W dobie rosnącej roli i popularności bankowości internetowej PKO Bank Polski wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoim klientów i nieustannie zmienia się, wciąż na lepsze.
Prościej, wygodnie i bez kosztów
Od 1 czerwca 2023 r. PKO Bank Polski zmienia taryfę prowizji i opłat, by uprościć klientom bankowanie. Zmiany dotyczyć będą takich produktów jak m.in.:
- PKO Konto dla Młodych – teraz będzie oferowane klientom od 13. do 26. r.ż., zastąpi dotychczasowe dwa odrębne rachunki: PKO Konto Pierwsze i PKO Konto dla Młodych. Właściciele konta nie zapłacą za obsługę karty debetowej pod warunkiem wykonania dwóch transakcji miesięcznie kartą lub BLIKIEM na dowolną kwotę. Sam rachunek jest darmowy, podobnie jak wpłaty i wypłaty w Polsce oraz wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie;
- PKO Konto za Zero – zamiast kilku jego wersji, jak obecnie, będzie tylko jedno konto, które zastąpi też: PKO Konto Rodzica, PKO Konto Pogodne, Konto Spektrum Adm., Konto Ulubione Adm. i Konto Codzienne Adm. Dzięki temu się nie pogubimy, ryzyko ewentualnych błędów znacząco spada. Aby nie płacić za obsługę karty płatniczej wystarczy wykonać pięć transakcji miesięcznie kartą lub BLIKIEM na dowolną kwotę;
- Przejrzysta Karty Kredytowa – aby nie ponosić opłaty za kartę, wystarczy w miesiącu wykonać transakcje na 600 zł lub więcej (w skali roku to 7 200 zł);
- Wpłaty i wypłaty – te wykonywane z urządzeń należących do banku są darmowe dla klientów PKO Banku Polskiego. To prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Korzystając z nich, nie poniesiemy żadnych dodatkowych kosztów. Dla większości kont PKO Banku Polskiego wypłaty BLIKIEM nawet z obcych bankomatów są darmowe. Informacje o dostępnych urządzeniach znajdują się na stronie banku (www. pkobp.pl) oraz w IKO;
- Przelewy – klienci banku w prosty i wygodny sposób zlecą przelew z ulubionego urządzenia: telefonu, tableta czy komputera za pośrednictwem serwisu transakcyjnego iPKO lub aplikacji mobilnej IKO, która umożliwia też przelew na telefon. Zarówno w iPKO, jak i IKO ustawimy zlecenie stałe, zmienne czy polecenie zapłaty. Chcąc szybko opłacić fakturę, bez przepisywania danych do przelewu, wystarczy zrobić jej zdjęcie, a aplikacja mobilna rozpozna tekst i uzupełni dane za nas.
Ujednolicone opłaty
Ujednolicone zostaną też opłaty za korzystanie z kont, kart i innych produktów. Obecnie w serwisie iPKO można łatwo sprawdzić szczegóły opłat i prowizji za niektóre z kont i kart z naszej oferty. To daje nam szybki dostęp do informacji, które transakcje są darmowe, a za które trzeba zapłacić - łatwo znaleźć je w sekcji „Opłaty”. Wystarczy wybrać opcję „Sprawdź szczegóły” lub „Wybrane opłaty i prowizje”. Więcej informacji na stronie www.pkobp.pl/zmiany2023 oraz na profilu PKO Banku Polskiego w mediach społecznościowych: #SamodzielneBankowanie
Spotkaj się z doradcą bez wychodzenia z domu
Niektórym osobom, zwłaszcza seniorom, trudno jest wyobrazić sobie bankowanie zdalne. Wielu klientów nadal woli pójść do oddziału i skorzystać z pomocy profesjonalnego doradcy m.in. podczas zakładania konta, brania kredytu hipotecznego, przy zakupie ubezpieczenia, załatwianiu spraw spadkowych czy otworzeniu konta dla dzieci (PKO Konto Dziecka lub PKO Konto dla Młodych). Możliwość dopytania o szczegóły profesjonalistę, jak skorzystania z jego pomocy zdalnie było dla klientów PKO Banku Polskiego tak ważne, że od 2021 r. jest możliwe! Interesanci mogą umówić spotkanie z doradcą zdalnie (rozmowa telefoniczna, wideorozmowa) lub w oddziale – za pośrednictwem www.pkobp.pl. Od maja 2022 r. można to zrobić też w serwisie iPKO, z którego obecnie korzysta ponad 90 proc. klientów PKO Banku Polskiego.
Hybrydowy model obsługi
Bank systematycznie cyfryzuje większość produktów i usług, a do tego unowocześnia swoje placówki. W zmodernizowanych lub przeniesionych oddziałach natrafimy już na internetowe stanowiska samoobsługowe, gdzie klient może zalogować się do iPKO i np. sprawdzić historię rachunku czy zlecić przelew. W razie potrzeby pomoże pracownik banku.
PARTNEREM MATERIAŁU JEST PKO BANK POLSKI