Wiślane bulwary za 122,7 mln zł przebudowuje Hydrobudowa Gdańsk SA. Pierwszy etap prac, w ramach którego powstanie nowy, atrakcyjny bulwar od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do ul. Boleść wraz z dwoma przejściami podziemnymi, potrwa 18 miesięcy. Ten odcinek prac uzyskał ok. 18 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej. Jest częścią projektu "Warszawski węzeł wodno-rowerowy - Pedałuj i płyń".
Przebudowane nabrzeże
Wzdłuż promenady nabrzeże rzeki zostanie przebudowane i wyposażone w taki sposób, by mogły tu cumować nie tylko statki kontraktowane przez miasto, lecz także łodzie rekreacyjne i barki usługowe. Dostarczone zostaną elektryczność, woda i odprowadzanie ścieków, co ułatwi tym jednostkom funkcjonowanie. Na wysokości Gnojnej Góry powstanie pływająca przystań, a przy ul. Grodzkiej oraz ul. Boleść - przystanki tramwaju wodnego.
Na zmodernizowanym bulwarze będzie też miejsce dla rowerzystów - powstaną tu szeroka droga rowerowa i wypożyczalnia jednośladów, ustawione też zostaną stojaki na rowery.
Będą kafejki i galerie
Przebudowa bulwaru zbliży Warszawę do Wisły. Nie tylko dlatego, że powstaną kafejki czy galerie - czyli kawałek miasta nad rzeką, lecz także dlatego, że do istniejącego bulwaru zostanie dodany nowy poziom spacerowy nad samą wodą uzupełniony pomostami do cumowania jednostek pływających. W projekcie przewidziano także usypanie miejskiej plaży, choć już wyznaczenie kąpieliska, ze względu na silny nurt rzeki, nie jest brane pod uwagę. Za to obok plaży pojawi się wodny plac zabaw z fontannami i strumieniami, w którym za zabawki służyć będą dzieciom zwierzęta typowo rzeczne - jesiotr, sum, żaba, wydra i bóbr.
Kolejna część bulwaru, do mostu Świętokrzyskiego, powinna być gotowa w połowie 2015 r. Nowoczesne, zabezpieczone na wypadek wysokiej wody przejście podziemne powstanie na wysokości ul. Bednarskiej. W ramach inwestycji powstanie atrakcyjna przestrzeń publiczna, z pawilonami wystawowymi i restauracjami.
Skomplikowane prace
Prace nad projektem zagospodarowania lewobrzeżnego bulwaru rozpoczął w 2009 r. wybór koncepcji architektonicznej przebudowy. W konkursie na projekt bulwaru złożono 31 prac. Zwyciężyła koncepcja grupy RS Architektura. Ze względu na ogromne skomplikowanie i złożoność prac, jakie będzie trzeba wykonać, konieczne było uzyskanie wielu dodatkowych zgód i pozwoleń. Zaprojektowane rozwiązania, innowacyjne w skali kraju - jak m.in. pawilony na pływakach - konsultowane były z zarządcą wód, Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej. Bulwar i wszystkie elementy architektoniczne zaprojektowano tak, by były przygotowane na przejście wysokiej wody.